حسن خلق و پایبندی به ارزش‌های اسلامی سرلوحه کار پلیس راهور قرار گیرد
کد خبر: 2790455
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
گودرزی:

حسن خلق و پایبندی به ارزش‌های اسلامی سرلوحه کار پلیس راهور قرار گیرد

گروه اجتماعی: فرمانده انتظامی استان فارس بر لزوم پایبندی به ارزش‌های اسلامی، حسن خلق و اخلاق نیکو کارکنان پلیس راهور و پلیس راه استان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، احمدعلی گودرزی، فرمانده نیروی انتظامی فارس امروز، 11 بهمن در مراسم افتتاحیه همایش استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان پلیس راهور و پلیس راه استان اظهار کرد: کارکنان پلیس باید اینگونه فکر کنند که خدمتگزار مردم هستند و از این واقعیت درک درستی داشته باشند.
وی با بیان اینکه رویکرد پلیس در برخورد با مردم ایجابی است، تصریح کرد: با این وجود در جاهایی نیز لازم است تا اقدامات سلبی انجام شود زیرا اگر اقدامات صرفاً ایجابی باشد ممکن است در اذهان جامعه ناکارآمدی پلیس جلوه کند و اگر اقدامات صرفاً سلبی باشد مشروعیت و مقبولیت پلیس زیر سؤال خواهد رفت.
فرمانده انتظامی استان فارس، پایبندی به ارزش‌های اسلامی، حسن خلق و اخلاق نیکو را به کارکنان پلیس راهور و پلیس راه استان توصیه کرد و افزود: همیشه باید آنچه را برای خود می‌پسندیم برای دیگران نیز روا بداریم و بدانیم که اگر با روی خوش و اخلاق نیکو اعمال قانون کنید، مردم از شما راضی بوده و قابل احترام هستید.
وی با بیان اینکه در نیروی انتظامی بیشترین برخورد با مردم را کارکنان راهور دارند، تصریح کرد: کارکنان راهور و پلیس راه در نظم بخشیدن اجتماعی به مردم و تسریع رفت و آمد سهم مهمی دارند و این موضوع از مصادیق عینی امنیت است.
فرمانده انتظامی استان فارس از کاهش 15 درصدی میزان شکایات از پلیس راهور و پلیس راه استان طی 9 ماهه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: با وجود افزایش مراجعه مردم به پلیس، با برگزاری کلاس ها، دوره های آموزشی و همچنین افزایش سطح آگاهی کارکنان شاهد کاهش شکایات مردمی هستیم.
گودرزی از کاهش 127 نفری کشته‌های حوادث رانندگی ناشی از تصادفات درون و برون شهری طی 9 ماهه سال جاری در استان خبر داد و افزود: در راستای تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری (سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی)، با تلاش کارکنان پلیس راه و راهور استان شاهد کاهش کشته‌های ناشی از تصادفات در محورهای مواصلاتی هستیم که یکی از آثار این امر سهیم بودن در شکوفایی بیشتر اقتصاد کشور است.

captcha