فعالیت‌های فرهنگی به دور از سلیقه گرایی، در پی ایجاد تقوای باطنی باشند
کد خبر: 2687476
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸
حجت‌الاسلام ناصحی:

فعالیت‌های فرهنگی به دور از سلیقه گرایی، در پی ایجاد تقوای باطنی باشند

گروه جامعه: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت ایجاد تقوای باطنی میان شهروندان تأکید و تصریح کرد: برای باورپذیر کردن مردم به امور دینی نیاز به ایجاد تقوای باطنی داریم که این مهم می‌تواند توسط فعالیت‌های فرهنگی جذاب صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، بر ضرورت ترویج فرهنگ عمومی و به ویژه فرهنگ دینی تأکید کرد و گفت: موضوع فرهنگ در کشور نقش اساسی دارد و مقام معظم رهبری نیز بر ضرورت پیوست فرهنگی برای هر قانونی که مجلس شورای اسلامی تصویب می‌کند تأکید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با عنوان کردن تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی، شبیه خون فرهنگی و رخنه فرهنگی همواره اهمیت مسائل فرهنگی را یادآور شده‌اند گفت: در کشور ما فعالیت‌های فرهنگی توسط نهادهای مختلف اجرایی می‌شود اما به علت عدم داشتن یک مسئول واحد موزاری کار صورت می‌گیرد.

هزینه کردی بی فایده

وی ادامه داد: بودجه فراوانی برای برنامه‌های فرهنگی خرج می‌شود که به دلیل موازی کاری و تأثیرگذار نبودن بجای سرمایه گذاری فرهنگی به هزینه کردی بی‌فایده تبدیل شده است.

حجت الاسلام ناصحی سلیقه گرایی را علت عدم تأثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته برشمرد و گفت: نیاز امروز ما احصای موضوعات فرهنگی و تقسیم کار بین نهادهای مختلف برای اجرای آن است تا اگر در قسمتی کم کاری صورت گرفت مسئول مربوطه مشخص و مؤاخذه شود.

وی بر ضرورت ایجاد تقوای باطنی میان شهروندان با اجرای برنامه‌های فرهنگی تأکید و تصریح کرد: برای باورپذیر و مقید کردن مردم به امور دینی نیاز به ایجاد تقوای باطنی داریم که این مهم می‌تواند توسط فعالیت‌های فرهنگی جذاب صورت گیرد.

اصلاح از درون آغاز شود

وی تأثیرگذاری برنامه‌های فرهنگی را مستلزم بیان واقعیت‌ها دانست و گفت: اصلاح باید از خود مسئولان و کارگزاران فرهنگی صورت گیرد تا کلام و عمل متولی فرهنگی از تأثیرگذاری برخوردار باشد.

حجت الاسلام ناصحی همچنین بر ضرورت بهره‌مندی از نیروهای مردمی در اجرای برنامه‌های فرهنگی تأکید و تصریح کرد: اگر از توان و سلیقه مردم نیز در اجرای برنامه‌های فرهنگی یاری گرفته شود شاهد تأثیرگذاری بیشتر آن خواهیم بود.

captcha