تبیین ارزش‌های اسلامی از دریچه دوربین از رسالت عکاسان است
کد خبر: 2677739
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
مشاور فرهنگی شهردار بیجار:

تبیین ارزش‌های اسلامی از دریچه دوربین از رسالت عکاسان است

گروه اجتماعی: افشاری با تأکید بر الگوپذیری عکاسان هنرمند ایران زمین از عکاسان شهید در جنگ تحمیلی گفت: امروزه تبیین ارزش‌های اسلامی و تبیین عرضه آثاری برای مقابله با جنگ نرم از دریچه دوربین از رسالت‌های عکاسان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، علی افشاری، مشاور فرهنگی شهردار بیجار دیروز، 15 دی ماه  در اختتامیه نخستین سوگواره ملی «شه باوفا» این مراسم با تبریک آغاز هفته وحدت، از این هفته به عنوان نماد اتحاد مسلمین جهان یاد و اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان سوگواره ملی «شه با وفا»، بیش از 500 اثر به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد 55 عکس به مرحله نهایی راه یافتند.
وی افزود: ایجاد ارتباط با مراکز فرهنگی و هنری کشور در راستای زمینه مناسب برای کیفیت بخشیدن به سوگواره، ایجاد زمینه‌های قانونی برای ثبت این سوگواره و استفاده از ظرفیت داوران بومی از دیگر دستاوردهای نخستین سوگواره ملی«شه باوفا» در بیجار بود.
مشاور فرهنگی شهردار بیجار بیان کرد: آرش موسوی خسروشاهی از تبریز، حسین شهبازی از حسن‌آباد یاسوکند، نسیم اشرلو از بیجار، محمد شهبازی از حسن آباد یاسوکند و رضا میرزایی از بیجار نفرات رتبه‌های اول تا پنجم این سوگواره را به خود اختصاص دادند.
وی با اشاره به محوریت اصلی برگزاری نخستین سوگواره ملی عکس «شه باوفا» اعلام کرد: امر به معروف و نهی از منکر اصلی‌ترین هدف این جشنواره بوده است.
افشاری به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: سوق دادن و جهت‌دهی عکاسان، برجسته کردن اهداف و ارزش‌های قیام و نهضت امام حسین و زدودن رگه‌های خرافی از آئین‌های عاشورایی در بیجار از اهداف این جشنواره است.
وی با تأکید بر الگوپذیری عکاسان هنرمند ایران زمین از عکاسان شهید در جنگ تحمیلی عنوان کرد: امروزه تبیین ارزش‌های اسلامی و تبیین عرضه آثاری برای مقابله با جنگ نرم از دریچه دوربین از رسالت‌های عکاسان است.
افشاری با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرهنگ به عنوان اکسیژن در جبهه جنگ نرم است، یادآور شد: این امر وظیفه هنرمندان را در تببین اهداف جنگ نرم دشوارتر و خطیرتر می‌سازد.

captcha