معرفی فعالیت‌های مؤسسه آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی صابرین
کد خبر: 2618495
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰

معرفی فعالیت‌های مؤسسه آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی صابرین

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: فعالیت‌های مؤسسه آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی صابرین معرفی و تشریح شد.

محمدرضا جعفری، مسئول مرکز آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی صابرین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به بیان فعالیت‌های این مرکز پرداخت و گفت: فعالیت‌های این مرکز علاوه بر گسترش فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه در بُعد ترویج فرهنگ قرآنی است.

وی با اشاره به اهداف کلی مرکز آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی صابرین، عنوان کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ ناب اسلامی، شیعی و ایرانی، آشنایی هرچه بیشتر اعضا و نسل امروز با آئین، آداب و رسوم اسلامی قرآنی، فراهم کردن محیطی شاداب و سرشار از امید با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و ایجاد زمینه‌ای جهت بهرمندی از نسل‌های بعد در پیشرفت فرهنگی، اجتماعی، علمی و قرآنی است.

مسئول مرکز آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی صابرین تصریح کرد: افزایش سطح فرهنگی، علمی، قرآنی اعضا، ارتباط با مراکز فرهنگی، علمی، قرآنی و تحقیقاتی، برقراری ارتباط بین مسئولان مسجد و پایگاه‌های قرآنی، شناسایی و شناخت نیازهای اعضا، سازماندهی اعضا برای همکاری و مشارکت با مسئولان، تلاش برای شناساندن توانمندی‌ها و جایگاه مرکز در جامعه و برگزاری برنامه‌های مناسب برای اعضای مرکز در طول سال از دیگر اهداف این است.

برپایی کارگروه تواشیح و سرود و اجرای برنامه‌های متعدد آنها

جعفری بیان کرد: همچنین از جمله برنامه‌های دیگر مرکز آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی صابرین می‌توان به برگزاری کلاس‌های قرآن، تواشیح، خوشنویسی، کمک درسی، عقیدتی ـ سیاسی، فرهنگی با استفاده از نیروهای داخلی و خارج از کانون برای اعضا، کمک برای انجام طرح‌های فرهنگی اعضا و سایر اعضا، -ارتباط با اعضای قدیمی و استفاده از تجربیات آنها توسط برگزاری همایش‌ها و نشست‌های فرهنگی، برگزاری کلاس‌های قرآنی(حفظ، قرائت، روخوانی، مفاهیم) در پایگاه و مسجد اشاره کرد.

وی عنوان کرد: برگزاری آزمون و مسابقات قرآن کریم، کلاس تواشیح و اجراهای متعدد، مراسم ختم قرآن کریم، کلاس‌های آموزش اذان و مکبری در مسجد، سطح‌بندی اعضا در رشته‌های مختلف قرآنی، شناسایی و استفاده از نیروهای قرآنی، آسیب‌شناسی فعالیت‌های قرآنی و برپایی کلاس‌های مختلف قرآنی و دینی و مراسم‌ها و ادعیه‌ای قرآنی و مذهبی از دیگر فعالیت‌های مرکز صابرین است.

جعفری اظهار کرد: یکی از پرطرفدارترین و مؤثرترین برنامه‌های کانون، برنامه اردویی آن است که دارای زمینه‌های تفریحی، آموزشی و فرهنگی و ورزشی است و این کانون توانسته در طول سال‌های گذشته اردوهای فرهنگی ـ قرآنی برگزار کند که از جمله آن می‌توان به اردوهای شیعه‌شناسی، امام‌شناسی در شهر مقدس قم، مشهد و شیراز اشاره کرد.

مسئول مرکز آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی صابرین با تأکید بر اینکه یکی از مهمترین و اصلی‌ترین برنامه‌های این مرکز، ترویج و آموزش علوم قرآنی و نشر معارف اسلامی است، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده سعی داریم تا در راستای تقویت فعالیت‌های قرآن اعضاهای‌مان گامی مؤثر برداریم.

captcha