ظرفیت مساجد برای مبارزه با مواد مخدر مورد استفاده قرار می‌گیرد
کد خبر: 2614573
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۱

ظرفیت مساجد برای مبارزه با مواد مخدر مورد استفاده قرار می‌گیرد

گروه جامعه: با هدف استفاده از ظرفیت مساجد استان تهران، در جهت تحقق سیاست اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر و روان گردان‌ها تفاهم نامه همکاری میان مرکز رسیدگی به امور مساجد و ستاد مبارزه با مواد مخدر به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد، تفاهم نامه همکاری میان دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر و مرکز رسیدگی به امور مساجد به امضای رؤسای این دو نهاد رسید.
در بخشی از این تفاهم نامه آمده: با اتکا به خداوند متعال و با هدف استفاده از ظرفیت مساجد استان تهران، در جهت تحقق سیاست اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر و روان گردان ها، از طریق برنامه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای خانواده ها و جلب مشارکت مردم، بر اساس سیاست های کلی ابلاغی از سوی رهبر فرزانه انقلاب (مدظله العالی) در امر مبارزه با مواد مخدر، این تفاهم نامه بین دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری و مرکز رسیدگی به امور مساجد منعقد می شود. 
موضوع تفاهم نامه:
١. اتخاد تمهیدات مناسب در راستای بهره گیری از ظرفیت مساجد داوطلب استان تهران، ائمه محترم جماعات و فعالان مساجد در جهت اجرای برنامه های آموزشی – فرهنگی با هدف توانمند سازی خانواده ها در پیشگیری از اعتیاد
٢. جلب مشارکت نمازگزاران و گروه های مرجع فعال در مساجد به منظور حساس سازی مردم و تحقق عزم ملی در راستای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر
٣. انتشار منابع علمی – آموزشی، متناسب با نیاز اقشار و گروه های سنی مخاطب، بویژه خانواده ها
٤. آموزش و توانمند سازی داوطلبان به منظور تامین نیروی انسانی متخصص در امر پیشگیری
٥.  بررسی دوره ای میزان اثربخشی تلاش مشترک با هدف اصلاح، ارتقاء و کارآمدسازی تدابیر اتخاذ شده

captcha