فعالیت‌های بسیج دانشجویی، جبران سرانه پایین فرهنگی دانشگاه‌هاست
کد خبر: 2614281
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
بابایی:

فعالیت‌های بسیج دانشجویی، جبران سرانه پایین فرهنگی دانشگاه‌هاست

گروه اجتماعی: رئیس سازمان بسیج دانشجویی زنجان با تأکید بر این‌که فعالیت‌های فرهنگی بسیج دانشجویی، سرانه پایین فرهنگی دانشگاه‌ها را جبران می‌کند، گفت: با وجود اعتبار ناچیز این تشکل، پی‌گیری و فضاسازی فرهنگی در دانشگاه‌ها از سوی بسیج دانشجویی در حال انجام است.

عباس بابایی، رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با اشاره به این‌که یکی از حوزه‌هایی که بسیج دانشجویی به لحاظ کارکردی در آن فعالیت می‌کند، حوزه فرهنگ است، گفت: با توجه به این‌که در برنامه‌ریزی درسی دانشگاه‌ها، زمانی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی درنظر گرفته نشده است، لزوم درنظر گرفتن زمانی برای فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان بیش از پیش احساس می‌شود.
وی افزود: این خلأ عموماً با برنامه‌سازی فرهنگی توسط معاونت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها پر می‌شود اما سرانه پایین فرهنگی در دانشگاه‌هایی همچون پیام نور، نیازمند تعریف تشکلی دانشگاهی است تا در راستای اغنای فرهنگی محیط‌های دانشجویی تلاش کند.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان با تأکید بر این‌که فعالیت‌های فرهنگی بسیج دانشجویی، سرانه پایین فرهنگی دانشگاه‌ها را جبران می‌کند، ابراز کرد: با وجود این‌که اعتبار قابل توجهی برای این تشکل تعریف نشده است، پی‌گیری و فضاسازی فرهنگی در دانشگاه‌ها از سوی بسیج دانشجویی در حال انجام است.

هدف فعالیت‌های فرهنگی بسیج دانشجویی، بالا بردن سطح بصیرت و معرفت دینی دانشجویان است
بابایی، هدف فعالیت‌های فرهنگی بسیج دانشجویی را بالا بردن سطح بصیرت و معرفت دینی دانشجویان دانست و تصریح کرد: نشریات دانشجویی، گروه‌های قرآنی، گروه‌های فعال در فضای مجازی و همچنین برنامه‌سازان دینی در قالب هیئت‌های مذهبی دانشجویی، در قالب این تشکل به فعالیت می‌پردازند.
وی اظهار کرد: استقبال دانشجویان از برنامه‌های فرهنگی بسیج دانشجویی، نشان از برنامه‌سازی مناسب این تشکل‌ها متناسب با ذائقه فرهنگی دانشجویان دارد که نمونه آن را می‌توان در استقبال از اردوهای راهیان نور به عینه مشاهده کرد.
این مقام مسئول با بیان این که بسیاری از استعدادهای دانشجویان در قالب برنامه‌های پایگاه‌های بسیج دانشجویی شکوفا می‌شود، خاطرنشان کرد: دانشجویانی که در این برنامه‌ها استعداهای خود را در زمینه‌های مختلف کشف می‌کنند، پس از فارغ‌التحصیلی نیز این استعدادها را در زندگی خود به کار می‌بندند.
رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان در پایان یادآور شد: بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها فضایی را فراهم آورده است تا دانشجویان در کنار پرداختن به دروس تخصصی خود، از برنامه‌های فرهنگی نیز بهره‌مند شوند.

captcha