عمل به فرائض دینی موجب تقویت روحیه عدالت‌طلبی در جوانان می‌شود
کد خبر: 1475966
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵

عمل به فرائض دینی موجب تقویت روحیه عدالت‌طلبی در جوانان می‌شود

گروه اجتماعی: فرماندار بیجار با اشاره به نقش امر به معروف و نهی از منکر در زندگی جوانان، گفت: عمل به فرایض دینی سبب پرورش جوانان و تقویت روحیه عدالت‌طلبی و ظلم‌ستیزی آنان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، بیژن زندیه، فرماندار بیجار امروز، اول آذرماه در حاشیه برگزاری تجمع بزرگ مدافعان حرم در کردستان با اشاره به فرمایشی از رهبر کبیر انقلاب مبنی بر اینکه «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است»، اظهار کرد: برگزاری چنین تجمعاتی احیاگر ارزش‌های اسلامی خواهد شد.
وی با اشاره به ولایت‌مدار بودن مردم شهرستان بیجار افزود: تجمع بزرگ مدافعان حرم برای نخستین بار در شهرستان بیجار استان کردستان برگزار شد.
فرماندار بیجار به احیای امر به معروف و نهی از منکر به عنوان مهمترین هدف قیام امام حسین(ع) اشاره و اعلام کرد: این فریضه بزرگ الهی با برگزاری مراسم مذهبی مانند تجمعات حسینی تحقق می‌یابد و با هدایت انسان به سوی ارزش‌های دینی سبب دوری وی از ناپاکی‌ها می‌شود.
وی با اشاره به نقش این فریضه بزرگ الهی در زندگی جوانان، بیان کرد: عمل به امر به معروف و نهی از منکر سبب پرورش جوانان و تقویت روحیه عدالت‌طلبی و ظلم‌ستیزی آنان خواهد شد.

تمام حرکات عدالت‌خواهانه در جهان از قیام عاشورا نشئت می‌گیرد
زندیه شکل‌گیری انقلاب اسلامی را برگرفته از قیام عاشورایی امام حسین(ع) عنوان کرد و افزود: نه تنها انقلاب اسلامی بلکه تمام حرکات عدالت خواهانه در جهان، برای ادامه حرکت خود در مسیر ظلم ستیزی و دستیابی به عدالت از قیام عاشورا الگو گرفته‌اند.
وی پیروی از سیره سرور و سالار شهیدان را از دلایل پیروزی انقلاب اسلامی در سال 58 برشمرد و تصریح کرد: الهام گرفتن از قیام عاشورا سبب تقویت روحیه عدالت خواهانه مردم و ایستادگی آنان در برابر زورگویی های دشمنان ایران شد.
فرماندار بیجار با بیان اینکه ملت ایران در طول 35 سال گذشته و با اقتدار در برابر دشمنان اسلام مقاومت کرده است، عنوان کرد: ملت ما در آینده نیز با ظلم ستیزی دشمنان مقابله خواهد کرد چرا که فرهنگ عاشورایی به ما آموخته است در برابر زورگویی دشمنان ساکت نباشیم.
وی به شکست دشمنتم در جنگ سرد و ناامیدی آنان از ادامه دادن جنگ با توپ و تانک علیه ایران اشاره کرد و افزود: در زمان جنگ، جبهه جنگ مشخص بود اما اکنون دشمنان شبیخون فرهنگی را با هدف قرار دادن ارزش‌های دینی و با استفاده از برنامه‌های مستهجن ماهواره‌ای علیه ملت ایران راه انداخته‌اند.

تجمع بزرگ مدافعان حرم برای نخستین بار در بیجار برگزار شد
زندیه با تأکید بر اینکه تجمع بزرگ مدافعان حرم برای نخستین بار در شهرستان بیجار برگزار شده است، اعلام کرد: این تجمع هم‌زمان با دهه سوم محرم و با همت هیئت المهدی(عج)، پایگاه بسیج و هیئت امنای مسجد ولیعصر(عج) به نیت یاداوری مصائب و سختی‌های عمه سادات عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) برپا شده است.
وی به حضور در مراسم‌های مذهبی همراه با معرفت و شناخت تأکید کرد و افزود: داشتن معرفت سبب متحول شدن جامعه و پاک کردن آن از بدی‌ها می‌شود.
فرماندار بیجار کسب معرفت را سبب ارزش مدار شدن جوانان دانست و یادآور شد: در چنین مراسمی جوانان با اهل بیت پیامبر و اهداف قیام عاشورایی امام حسین(ع) آشنا می‌شوند؛ ‌باید همواره با کسب معرفت به شعور حسینی ‌رسید و از آن بهره برد.

captcha