کارگروه مؤسسات قرآنی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شود
کد خبر: 1472442
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
حجت‌الاسلام برزگر:

کارگروه مؤسسات قرآنی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر منطقه جنوب اتحادیه تشکل‌های قرآنی ضمن انتقاد از نحوه توزیع بودجه فعالیت‌های قرآنی بر لزوم تشکیل کارگروه مؤسسات مردمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت رفع این مشکل تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منصور برزگر، دبیر منطقه جنوب اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، ضمن انتقاد از نحوه توزیع بودجه فعالیت‌های قرآنی گفت: متأسفانه بودجه‌های فعالیت‌های قرآنی عادلانه توزیع نمی‌شود.

وی ابراز کرد: طبق صحبت‌ها و طرح‌ریزی‌هایی که همه ساله انجام می‌شود، بناست که بودجه دولتی برای تقویت فعالیت‌های قرآنی ـ مردمی استفاده شود اما متأسفانه شاهد این هستیم که این بودجه عمدتاً به سازمان‌های مختلف دولتی مانند تبلیغات اسلامی، ارشاد، سپاه،‌ ارتش و غیره تخصیص می‌یابد و عملاً ته‌مانده این بودجه را به مؤسسات قرآنی اختصاص می‌دهند.

جهت تبدیل انس با قرآن به فرهنگ عمومی جامعه به فعالیت مؤسسات مردمی نیاز است
حجت‌الاسلام برزگر با بیان اینکه به شدت از توزیع بودجه‌های قرآنی در کشور گلایه‌مند هستیم، گفت: همه می‌دانیم اگر بخواهیم فعالیتی تبدیل به فرهنگ عمومی مردم شود، باید تلاش کنیم تا آن فعالیت جنبه مردمی به خود گیرد و این مسئله نیز برای فعالیت‌های قرآنی صدق می‌کند یعنی اگر بخواهیم انجام فعالیت‌های قرآنی و انس با این کتاب آسمانی تبدیل به یک فرهنگ عمومی در جامعه شود و اقشار مختلف مردم بتوانند از آموزه‌های این کتاب آسمانی بهره‌ کافی را داشته باشند، باید به مؤسسات،‌ اتحادیه و تشکل‌های مردمی توجه داشته باشیم. 
عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن عنوان کرد: در توزیع بودجه‌های قرآنی شاهد این هستیم که دولت خود تصمیم می‌گیرند، مصوب می‌کنند و خودشان اجرا می‌کنند؛ مصوب می‌کنند که کمیسیونی از مؤسسات مردمی تشکیل دهند اما تا چه حد از آن حمایت می‌کنند؟

حتی فعالیت‌های قرآنی سازمان‌ها توسط مؤسسات مردمی نمود پیدا می‌کند
وی با یادآوری اینکه مؤسسات قرآنی از دوران قبل از انقلاب هم فعالیت‌ می‌کردند، بر لزوم حمایت بیش از پیش این مؤسسات در دوران انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: در انجام فعالیت‌های قرآنی شاهد هستیم که سازمان‌های دولتی مانند آموزش و پرورش و اوقاف تاکنون نمود قرآنی نداشتند و هر زمانی‌که می‌خواستند قاری، حافظ و مربی قرآن تربیت کنند، مؤسسات قرآنی وارد عمل شده و به آن‌ها یاری دادند.
حجت‌الاسلام برزگر با تأکید بر لزوم تعامل و انسجام مؤسسات قرآنی عنوان کرد: به نظر می‌رسد جهت حل این مشکل در هنگام تخصیص بودجه کارگروهی از مؤسسات قرآنی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شود نه اینکه تنها به‌صورت تلفنی از ما نظر بخواهند اما اعمال نظر نهایی توسط شورای توسعه فرهنگ قرآنی صورت گیرد.

بیشترین فعالیت تربیت حافظان و قاریان به عهده مؤسسات مردمی است
مدیر مؤسسه مکتب‌القرآن ثارالله(ع) در پاسخ به اینکه آخرین بودجه‌ای که به این مؤسسه تخصیص یافته، در چه زمانی بوده است؟ گفت: آخرین بودجه‌ای که به این مؤسسه تخصیص یافت تیرماه سال 91 بود و از آن به بعد بودجه‌ای به این مؤسسه تخصیص نیافته است.
وی ادامه داد: در سال‌های گذشته بودجه تصویب شد اما اعتباری تخصیص داده نشد این در حالی است که تمام فعالیت‌های قرآنی مرکز مانند برگزاری نمایشگاه قرآن، مسابقات قرآن و غیره همه ساله روند خود را طی می‌کند و اجرا می‌شود اما در این میان مؤسسات قرآنی مغفول مانده‌اند در صورتی که بیشترین فعالیت را در رابطه با تبلیغ و تربیت حافظان و قاریان به‌عهده مؤسسات قرآنی است.

captcha