تبیین فرهنگ نهضت عاشورا، موجب ماندگاری ارزش‌های اسلامی در جامعه می‌شود
کد خبر: 1471134
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۹

تبیین فرهنگ نهضت عاشورا، موجب ماندگاری ارزش‌های اسلامی در جامعه می‌شود

گروه اجتماعی: مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه مراغه گفت: تبیین فرهنگ نهضت عاشورا، موجب ماندگاری ارزش‌های اسلامی در جامعه می‌شود که زمینه ظهور را نیز فراهم می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام اباصلت فیضی‌زاده، مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه مراغه روز گذشته، 17 آبان در جمع دانشجویان دانشکده قرآنی مراغه  اظهار کرد: فرهنگ سرخ عاشورا نشان داد که ایستادگی ‌برابر ظلم یزیدیان و استکبار و صیانت از ارزش‌های اسلامی، رسالتی بزرگ و خطیر برای امت اسلامی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ نهضت عاشورا، چراغ روشنی برای امت اسلامی در صیانت و ترویج ارزش‌های اسلامی و مبارزه با استکبار است، افزود: تبیین این فرهنگ عظیم اسلامی و دینی نیازمند فرهنگ‌سازی و توجه به آموزه‌ها و ریشه و خاستگاه و اهداف این نهضت بزرگ در جامعه اسلامی است؛ لذا تبیین و تعمیق فرهنگ نهضت عاشورا، موجب ماندگاری ارزش‌های اسلامی در جامعه شده و زمینه ظهور را نیز فراهم می‌سازد.

حجت‌الاسلام فیضی‌زاده ولایت‌مداری و بصیرت در عصر حاضر و نیز تبعیت از ولی فقیه را با تأسی از فرهنگ و نهضت عاشورا، مایه ایستادگی، اقتدار و صلابت در برابر استکبار و صهونیست جهانی به‌عنوان یزیدیان زمان خواند.

وی ادامه داد: برنامه‌های ضدفرهنگی با هدف ضربه زدن به اعتقادات دینی و اسلامی و بنیان خانواده‌ها به‌ویژه قشر جوان در شبکه‌های ماهواره‌ای تولید و منتشر می‌شود و ترویج فرهنگ مبتذل و منحط غربی ‌بین‌ جوانان به‌خصوص ‌بین دانشجویان به عنوان قشر علمی و فرهنگی جامعه نشان از عزم نظام سلطه برای تضعیف فرهنگ غنی اسلامی در جوامع اسلامی است.

وی تأکید کرد: با توجه به آسیب‌های برنامه‌های ضد‌فرهنگی غرب در جامعه امروز، نقش دانشجویان و قشر فرهیخته در مقابله و تبیین این آسیب‌ها نقشی انکارناپذیر و تعیین‌کننده است.

حجت‌الاسلام فیضی‌زاده گفتمان‌سازی فرهنگ ناب اسلامی و آموزه‌های قرآنی در بین جوانان دانشگاهی و توجه به سبک زندگی اسلامی را راه‌گشای مناسبی برای پیشگیری و مقابله با جنگ نرم و فرهنگی نظام استکبار و صهونیست جهانی دانست.

captcha