حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد جهت توسعه فعالیت‌های راهبردی قرآن در سطح کشور
کد خبر: 1464189
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
معاون سازمان دارالقرآن کشور خبر داد:

حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد جهت توسعه فعالیت‌های راهبردی قرآن در سطح کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی: سازمان دارالقرآن کشور با همه توان نهایت حمایت را از تشکل‌های مردم‌نهاد در جهت توسعه فعالیت‌های راهبردی قرآن در سطح کشور داشته و در تلاش است تا از ظرفیت این تشکل‌ها نهایت استفاده را ببرد.

یوسف افراش، معاون ارتباطات و فناوری سازمان دارالقرآن‌ کریم کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با تأکید بر لزوم افزایش انس با قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، گفت: افزایش انس با قرآن و نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در سطح جامعه به‌ویژه ‌بین نسل جوان و اینکه همگان بهره کافی و لازم را از کلام الهی در زندگی ببرند یکی از مهمترین دغدغه‌هایی است که همواره از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تأکید قرار گرفته است لذا همگان باید نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

لازمه افزایش انس با قرآن
وی با اشاره به لزوم تقویت اتحاد و همدلی ‌بین مسئولان، بیان کرد: لازمه افزایش انس با قرآن و آشنایی بیشتر جامعه با کلام وحی همدلی و اتحاد مسئولان و متولیان این عرصه است.

افراش اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآنی در حد وسیع و با کیفیت می‌تواند گام مهمی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و افزایش انس با قرآن در جامعه به‌ویژه نسل جوان باشد.

معاون ارتباطات و فناوری سازمان دارالقرآن کریم کشور افزود: برگزاری مسابقات قرآن یکی از شیوه‌ها و ابزارهایی است که به‌واسطه آن می‌توان ضمن افزایش علاقه و انگیزه بین نسل جوان و جامعه ارتباط مؤثری برقرار کرد.

وی اظهار کرد: حفظ قرآن، تلاوت، استمرار در ارتباط با کلام وحی و فهم و درک معانی آن همه در ایجاد انس و الفت با این کتاب حیات بخش الهی تأثیرگذار بوده و می‌تواند در هدایت جامعه به سمت قرآنی شدن اثر مثبت بگذارد.

لزوم فضاسازی قرآنی در جامعه
افراش با تأکید بر لزوم فضاسازی قرآنی در جامعه با بیان اینکه همه مسئولان دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی در ایجاد این الگوسازی قرآنی نقش دارند، بیان کرد: این فضاسازی را می‌توان از طریق برگزاری دوره‌های آموزش تربیت مربی قرآن، کادرسازی، تولید محتواهای آموزشی، استفاده از ابزارهای نوین و هنری در جهت توسعه فرهنگ قرآنی، استفاده از هنر فیلم، قرائت، صوت و لحن و ... در مخاطبان ایجاد کرد و این عوامل جذابیت‌هایی است که به‌واسطه آن می‌توان در جذب جوانان بهره کافی را برد و با استفاده از آنها فعالیت‌های قرآنی را در سطح جامعه نهادینه کرد.

وی افزود: مسئولان قرآنی و متولیان دستگاه‌های فرهنگی بایستی در زمینه‌سازی و ایجاد نیاز بین جامعه به موضوع کلام وحی و انس با آن نهایت سعی و تلاش خود را داشته باشند تا بتوانیم یک جامعه قرآنی داشته باشیم.

معاون ارتباطات و فناوری سازمان دارالقرآن کریم در پایان بیان کرد: سازمان با همه توان نهایت حمایت را از این تشکل‌ها در جهت توسعه فعالیت‌های راهبردی قرآن در سطح کشور داشته و در تلاش است تا از ظرفیت این تشکل‌ها نهایت استفاده را ببرد.

captcha