دریچه فرهنگ و هنر، تأثیرگذارترین راه مبارزه با مواد مخدر است
کد خبر: 1462597
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸

دریچه فرهنگ و هنر، تأثیرگذارترین راه مبارزه با مواد مخدر است

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: دریچه فرهنگ و هنر تأثیرگذارترین راه در مبارزه با مواد مخدر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، رحیم جعفری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که امروز، 29 مهرماه در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: زبان فرهنگ و هنر تأثیرگذارترین راه در حل مشکلات و همچنین، مبارزه با مواد مخدر است.

وی راهیابی تئاتر کردستان پس از یک دهه به جشنواره فجر نشان‌دهنده توان و ظرفیت هنری کردستان است، افزود: فعالیت هنرمندان در حل معضل اعتیاد می تواند زمینه ساز فرهنگ‌سازی در جامعه برای مبارزه با این آسیب جدی جامعه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به تئاتر خیابانی مریوان به عنوان بزرگترین رویداد هنری کشور در کردستان اشاره کرد و افزود: وارد شدن از دریچه فرهنگ و هنر، مهمترین و تأثیرگذارترین راه در مبارزه با مواد مخدر در کردستان است.

امین مرادی، رئیس حوزه هنری کردستان با اشاره به اینکه ابزار هنر تأثیرگذارترین راه برای انتقال پیام است، افزود: مواد مخدر یک مشکل و معضل اجتماعی است و باید نگاه همه مردم جامعه به اهمیت آن معطوف شود.

وی با اشاره به اینکه دامنه مصرف مواد مخدر در تمام قشرها و در همه سنین وجود دارد، افزود: فرهنگ زیربنای تمام کارهاست و با دیدی فرهنگی و با افزایش تعامل و هم افزایی باید به رفع این معضل در جامعه کمک کرد و در کاهش این بیماری کوشید.

مرادی با اشاره به این نکته که پیشگیری بهتر از درمان است، یادآور شد: با فرهنگ سازی در جامعه باید به معتادان به عنوان یک بیمار نگاه کرد که در روحیه آنان نیز اثرگذار است.

captcha