فراخوان سومین همایش ارتقای کیفیت محصولات فرهنگی اعلام شد
کد خبر: 1460821
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۵

فراخوان سومین همایش ارتقای کیفیت محصولات فرهنگی اعلام شد

گروه جامعه: فراخوان سومین همایش ارتقای کیفیت آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، سومین همایش ارتقای کیفیت آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی طی اردیبهشت ماه سال آینده، از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.

این همایش در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پیرامون ضرورت ارتقای کیفیت و محصولات فرهنگی کشور، با هدف فراهم کردن زمینهٔ مدیریتی و محتوایی لازم جهت ارتقای کیفی تمامی فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی، برگزار می‌شود.

محورهای ارسال مقالات

محورهای سومین همایش ملی ارتقای کیفیت فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی از سوی دبیرخانه دایمی ارتقای کیفیت «مبانی، اصول، ارزش‌ها و اهداف کیفیت فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی» با زیر مجموعه موضوعات؛ «مبانی، مفاهیم، ابعاد و مصادیق کیفیت در اندیشه و فرهنگ اسلامی»، «جهت گیری‌ها، ویژگی­‌ها، ارزش­ های اساسی، خط مشی‌ها و سیاست گذاری‌های ناظر بر ارتقای کیفیت فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی»، «آینده پژوهی و آینده نگاری و ترسیم و تبیین نقشه راه ارتقای کیفیت فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی»، «نیاز سنجی، مخاطب‌شناسی و تبیین کیفیت فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی در افق چشم انداز ۱۴۰۴»، «بررسی و رصد ارتقای کیفیت فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی در اسناد بالادستی نظام» اعلام شده است.

از دیگر محورهای این همایش «آسیب‌ها، چالش‌ها، متغیر‌ها و عوامل موثر بر ارتقای کیفیت فعالیت‌ها و محصولات و فرهنگی» با زیر مجموعه موضوعات «آسیب‌شناسی وضع موجود کیفیت فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی به لحاظ محتوا، تنوع و جذابیت»، «بررسی و تحلیل چالش‌ها، موانع و مشکلات ساختاری و قانونی فرا روی ارتقای کیفیت فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی»، «بررسی و تحلیل چالش‌ها، موانع و مشکلات رفتاری فرا روی ارتقای کیفیت فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی»، «فرهنگ سازی و شناسایی مؤلفه‌ها و شاخص‌های فرهنگی ـ اجتماعی موثر بر ارتقای کیفیت فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی با تاکید بر فرهنگ اسلامی ـ ایرانی»، «مطالعه، شناسایی، تحلیل و معرفی عوامل سیاسی ـ اقتصادی مؤثر بر ارتقای کیفیت فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی» است.

«فرآیند‌ها، روش‌ها و استانداردهای ارتقای کیفیت فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی مبتنی بر آموزه‌های دینی و فرهنگ بومی» از دیگر محورهای این همایش است که با زیر مجموعه موضوعات «مفهوم‌پردازی و پیشنهاد استاندارد‌های مناسب و دقیق در جهت تولید و توزیع محصولات و خدمات فرهنگی»، «بررسی و تبیین چگونگی طبقه بندی محصولات و خدمات فرهنگی و طراحی نظام کدینگ محصولات»، «مطالعه و بررسی تطبیقی تجارب سایر کشور‌ها پیرامون ارتقای کیفیت فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی در سایر کشور‌ها»، «طراحی مدل‌های بومی سنجش و ارزیابی فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی مبتنی بر فرهنگ و ارزش‌های اسلامی ـ ایرانی»، «مطالعه، بررسی و پیشنهاد روش­‌ها و ابزار و تکنولوژی‌های مناسب جهت ارتقای کیفیت فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی» ارائه شده است.

آخرین محور نیز «نقش‌ها و وظایف دستگاه‌ها، نخبگان و ذینفعان در ارتقای کیفیت فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی» با زیر مجموعه موضوعات «تحلیل وظایف دستگاه‌های حاکمیتی در ارتقای کیفیت فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی»، «بررسی و تبیین نقش مردم، مشتریان و ذینفعان در ارتقاء کیفیت فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی
تحلیل نقش سرمایه انسانی در ارتقای سطح محصولات و افزایش اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی»، «باز تعریف نقش و وظایف رسانه‌های جمعی در ارتقاء کیفیت فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی
طراحی و پیشنهاد مدل‌ها و شیوه‌های مشارکت نخبگان، بخش خصوصی و نهادهای مردمی در ارتقای کیفیت فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی» است.

در «محور ویژه» نیز علاقه مندان می توانند در موضوعات «تحلیل چگونگی بهره گیری از مدل مدیریت جهادی در ارتقای کیفیت فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی»، «شناسایی و معرفی زیر ساخت‌ها و ظرفیت‌های انقلاب اسلامی در جهت ارتقای کیفیت فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی»، «تبیین نقش ارتقای کیفیت فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی بر برخورداری کشور از اقتصاد مقاومتی
تبیین و پیشنهاد ساز و کارهای حمایت از کار و سرمایه ایرانی در راستای کمک به ارتقای فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی» و «تبیین نقش فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و اقتصاد دین محور و تأثیر آن بر تولید و عرضه محصولات فاخر» اقدام به ارسال اثر کنند.

مهلت ارسال آثار

علاقه مندان می‌توانند چکیده مقالات خود را تا 30 آذرماه سال جاری و اصل مقالات را تا 30 بهمن ماه سال جاری، به پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه سومین همایش ارتقای کیفیت آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی ارسال کنند.

captcha