خانواده‌ها باید آموزه‌های قرآنی را در رفتار خود پیاده کنند
کد خبر: 1456822
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج:

خانواده‌ها باید آموزه‌های قرآنی را در رفتار خود پیاده کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی: خانواده‌ها باید آموزه‌های قرآنی را در رفتار خود پیاده کرده و براساس آموزه‌های قرآنی عمل کنند تا فرزندان خود را به آموزه‌ها و تربیت قرآنی جذب کنند.

حجت‌الاسلام علی‌محسن منتشلو، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به اینکه خانه‌های قرآن نقش اساسی در تربیت قرآنی دارند، اظهار کرد: در خانه‌های قرآن باید روش چگونه زیستن و مهارت‌های زندگی را به شرکت‌کنندگان آموزش دهند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های خانه‌های قرآن منحصراً جنبه آموزشی صرف قرآنی باشد، افزود: خانه‌های قرآن در کنار بحث‌های آموزشی باید به مقوله‌های اخلاقی و کاربردی کردن دستورات دینی در زندگی بپردازند.

رئیس تبلیغات اسلامی سنندج با اشاره به جایگاه قرآن در زندگی انسان‌ها بیان کرد: قرآن کتاب خدا برای هدایت بشر و تمسک به قرآن کریم جزو اعتقاد، فرهنگ و باور آحاد مردم است.

مبانی ومفاهیم قرآنی بین فرزندان به عمل تبدیل شود

وی با اشاره به اهمیت تربیت قرآنی فرزندان از منظر آیات و روایات اعلام کرد: تربیت قرآنی فرزندان تنها به مدرسه اختصاص نداشته بلکه خانواده‌ها نیز در تربیت قرآنی فرزندان نقش بسزایی دارند و حتی می‌توان گفت که نقش خانواده‌ها در این زمینه از نقش مدارس پررنگ‌تر و با اهمیت‌تر است.

حجت‌الاسلام منتشلو عنوان کرد: هنگامی که مبانی و مفاهیم قرآنی بین فرزندان ما به عمل تبدیل شود، پس از آن در زندگی آنان به تجربه تبدیل شده و به شکل مستمر پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتیکه فرزندان تعارض رفتاری مشهودی میان رفتار خانواده‌های خود با قرآن احساس کنند، بی‌شک قرآنی نمی‌شوند پس خانواده‌ها باید به رفتارهای خود توجه داشته باشند.

رئیس تبلیغات اسلامی سنندج یادآور شد: خانواده‌ها باید آموزه‌های قرآنی را در رفتار خود پیاده کرده و براساس آموزه‌های قرآنی عمل کنند تا فرزندان خود را به آموزه‌ها و تربیت قرآنی جذب کنند.

captcha