دانش‌آموزان امروز استمراردهنده آرمان‌های نسل انقلاب باشند
کد خبر: 1453112
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
استاندار آذربایجان غربی:

دانش‌آموزان امروز استمراردهنده آرمان‌های نسل انقلاب باشند

گروه اجتماعی: دانش‌آموزان امروز باید با تقویت روحیه علم، تهذیب و نشاط در خود استمراردهنده آرمان‌های نسل انقلاب باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی، صبح امروز سه‌شنبه، اول مهرماه در مراسم نواخته شدن زنگ مهر در مدرسه شاهد نورالزهرای ارومیه، اظهار کرد: دانش‌آموزان امروز باید با تقویت روحیه علم، تهذیب و نشاط  در خود استمرار دهنده آرمان‌های نسل انقلاب باشند.

وی با تأکید بر اینکه در ترویج ارزش‌های علمی، تهذیبی و ورزشی باید تابع منویات مقام معظم رهبری باشیم، بیان کرد: همه اقشار مختلف مردم به خصوص قشر دانش آموزان و تحصیل کرده در اعتلای همه جابنه کشور سهیم هستند و باید دین خود را به این مرز و بوم با تعهد علمی و اخلاقی ادا کنند.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه به نرخ بیسوادی اشاره کرد و با بیان اینکه تعلیم علم و دانش از تاکیدات و سفارشات اسلام است، بر اجرای طرح 5 ساله باسواد کردن هر ساله 5 هزار نفر در استان در جهت ریشه‌کنی بیسوادی در استان تأکید کرد.

سعادت در پایان از اجرای طرح نشاط همگانی در مدارس از 5 مهر ماه امسال خبر داد و گفت: نشاط و شادبی در زمینه‌های درست و مناسب لازمه برخورداری از نسلی است که بتواند در آینده و اعتلای کشور تصمیم‌ساز و جریان‌ساز شود.

یادآور می‌شود، صبح امروز سه‌شنبه، اول مهر‌ماه زنگ مهر در آغازین روز فصل کسب علم و دانش در مدارس آذربایجان غربی با حضور مسئولان استانی و کشور با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس به دلیل تقارن با این هفته به صدا در‌آمد.

captcha