ترویج فرهنگ قرآنی جامعه را از خلأ و ناهنجاری دور می‌کند
کد خبر: 1453082
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸

ترویج فرهنگ قرآنی جامعه را از خلأ و ناهنجاری دور می‌کند

گروه اجتماعی: مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با تأکید بر ترویج فرهنگ قرآنی و یادگیری هرچه بیشتر مفاهیم انسان‌ساز این کتاب آسمانی گفت: ترویج فرهنگ قرآنی جامعه را از خلأ و ناهنجاری دور می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام محرم‌علی فراشی، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور دیروز، 31 شهریورماه در مراسم تودیع و معارفه مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان کامیاران یادگیری و ترویج قرآن کریم را که یکی از وظایف ضروری این مرکز دانست و اظهار کرد: یادگیری قرآن بصیرت و آگاهی را افزایش می‌دهد.

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ قرآنی و یادگیری هر چه بیشتر این کتاب آسمانی افزود: ترویج فرهنگ قرآنی جامعه را از خلأها و ناهنجاری‌های زیادی دور می‌کند.

حجت الاسلام فراشی اعلام کرد: مرکز بزرگ  اسلامی ترویج آموزه‌های قرآنی تعالی فرهنگی و اجتماعی مسلمانان را به دنبال دارد و توجه ویژه‌ای به رشد علمی و رویکردهای نوین علمی داشته و هم‌اکنون بیش از شش هزار روحانی، طلبه و مدرس علوم دینی، ائمه جمعه و جماعت و شورای روحانیت استان‌های کردستان و آذربایجان غربی از خدمات این مرکز بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به خدمات شایان این مرکز به برادران روحانی عنوان کرد: ازجمله خدمات این مرکز ارائه مدرک تحصیلی رسمی از طریق آزمون و معافیت تحصیلی (ضمن خدمت) است و تاکنون در سطح استان دو نفر از روحانیون موفق به أخذ  مدرک سطح چهار (دکتری) از این مرکز شده‌اند. 

فراشی یادآور شد: در حال حاضر علاوه بر دروس متداول، درس‌های تخصصی در این مرکز با اولویت طلاب ممتاز با رتبه‌های بالای علمی و با محوریت تفسیر و اصول فقه به صورت کلاس‌های هفتگی در این مرکز آغاز شده و با توجه به رویکرد نوین آموزشی در مرکز این مهم روز به روز گسترش خواهد یافت.

captcha