نشر ارزش‌های اسلامی زمینه‌ساز زدودن هوای ناپاک حوزه فرهنگ است
کد خبر: 1451140
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳

نشر ارزش‌های اسلامی زمینه‌ساز زدودن هوای ناپاک حوزه فرهنگ است

گروه اجتماعی: مسئول مرکز بزرگ اسلامی سروآباد گفت: فرهنگ‌سازی و نشر ارزش‌های والای فرهنگی و دینی در جامعه، زمینه را برای زدودن هوای ناپاک از حوزه فرهنگ فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ماموستا عبدالرحمن رحمانی، مسئول مرکز بزرگ اسلامی سروآباد امروز، 26 شهریورماه در دیدار شهردار، اعضای شورای شهر، امام جمعه موقت و مسئول مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سروآباد با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: هرچند که استان کردستان یکی از استان‌های مستعد و مستحق در حوزه فرهنگ و هنر است اما شهرستان سروآباد نیز مستعدترین و مستحق‌ترین شهرستان‌ها در این حوزه است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جاری در حرم رضوی به فضای غبارآلود حوزه فرهنگ در کشور اشاره کردند و از همه مردم و مسئولان خواستند که برای زدوده‌شدن غبارهای حوزه فرهنگ و هنر در کشور تلاش کنند.

مسئول مرکز بزرگ اسلامی سروآباد عنوان کرد: امروز هرچند شوراهای مختلفی در حوزه اجتماعی و فرهنگی در جامعه کار می‌کنند، اما متأسفانه بسیاری از مصوبات آن‌ها اجرایی نمی‌شود و در حد یک شعار باقی می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه کار فرهنگی نیازمند برنامه‌ریزی منسجم بوده است، افزود: باید تصمیمات انجام شده در این حوزه از شعار خارج شده به سرچشمه اصلی آن که نیاز جامعه و در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری است متصل شود.

ماموستا رحمانی با اعلام اینکه شهرستان سروآباد مهد علم و دین بوده و علما و بزرگان دینی در این شهرستان زیسته‌اند، بیان کرد: باید ترویج فرهنگ دینی در جامعه در اولویت قرار گیرد و نسل جوان جامعه با مبانی هویت‌بخش اسلامی آشنا شوند.

وی عنوان کرد: در آینده نزدیک همایش ملاعبدالوهاب آریانی از علمای برجسته منطقه برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود با حمایت‌های مادی و معنوی دستگاه‌های اجرایی استان شاهد گسترش اینگونه برنامه‌ها در این شهرستان باشیم.

مسئول مرکز بزرگ اسلامی سروآباد ادامه داد: باید با فرهنگ‌سازی و نشر ارزش‌های والای فرهنگی و دینی در جامعه زمینه را برای زدودن هوای ناپاک از حوزه فرهنگ فراهم کنیم و ناهنجاری‌های این حوزه را برطرف کنیم.

وی یادآورشد: جامعه روحانیت منطقه آمادگی کامل دارد تا از برنامه‌های غنی و منطبق با ارزش‌های فرهنگی و دینی منطقه حمایت کند و در این خصوص نیز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را یاری رساند.

captcha