تشریح فعالیت‌های فرهنگی گروه جهادی علویون بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران
کد خبر: 1449744
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵

تشریح فعالیت‌های فرهنگی گروه جهادی علویون بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران

کانون خبرنگاران نبأ/حمیدرضا گل‌محمدی: فعالیت‌های گروه جهادی علویون بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران در تابستان امسال در روستا‌های بابل تشریح شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ، امین اکرمی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران، از برگزاری مراسم یادواره شهدای هشت سال دفاع مقدس دانشگاه مازندران در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و به‌ویژه شهدای دانشجویی در این ایام که با گذشتن از درس و جان و زندگی خود و راهی شدن به مناطق جنگی جهت استقلال و آزادی و امنیت در نظام جمهوری اسلامی، مراسم یادواره شهدای هشت سال دفاع مقدس دانشگاه مازندران یکی از فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی گروه جهادی اعزامی برگزاری بوده است.

وی افزود: گروه جهادی علویون بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران متشکل از 80 نفر از آقایان و بانوان بسیجی در تاریخ 31 مردادماه از کنار مزار شهدای گمنام دانشگاه مازندران به سمت بندپی شرقی شهرستان بابل اعزام شدند و در مدت 14 روز به فعالیت‌های فرهنگی، عمرانی بهداشتی و اشتغال‌زایی مشغول بودند.

اکرمی با اشاره به  دیگر فعالیت‌های این گروه جهادی افزود: از جمله فعالیت‌های بانوان دانشجوی اعزامی به روستاها از این گروه، برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) و جشن میلاد حضرت معصومه(س)، برگزاری کلاس‌های آموزشی متنوع برای دانش‌آموزان و اهالی روستا، انجام کارهای فرهنگی درون‌گروهی و برنامه‌های فرهنگی متنوع دیگری بوده است.

وی بیان کرد: گروهی دیگر از بانوان بسیجی دانشجو که در مورد بهداشت و سلامت به روستاها اعزام شده بودند اقدام به گرفتن تست قند خون، چربی خون و کمبود آهن اقدام کردند و فهرست کاملی از وضعیت بهداشتی اهالی و بیماران صعب‌العلاج را گردآوری کردند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران با اشاره به  فعالیت‌های عمرانی، گفت: تجدید بنای دبستان هجرت روستای سرجی‌کلا، آب‌رسانی روستای تورسو به طول 2.5 کیلومتر، آب‌رسانی دبستان 13 آبان روستاهای تورسو و سیبرون، رنگ‌آمیزی و نقاشی دبیرستان دخترانه روستای فیروزجاه استان مازندران از جمله فعالیت‌های عمرانی گروه به‌شمار می‌آید.

وی با اشاره به فعالیت‌های اشتغال‌زایی گروه اظهار کرد: با هماهنگی لازم با کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان فنی و حرفه‌ای شهرستان بابل، دوره‌های آموزشی قالی بافی، پرورش قارچ و ... در روستاهای فیروزجاه و سماکوش محله این شهرستان برگزار شد.

captcha