حفظ منابع طبیعی از دغدغه‌های مهم ائمه جمعه است
کد خبر: 1446564
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
حجت‎الاسلام نکونام:

حفظ منابع طبیعی از دغدغه‌های مهم ائمه جمعه است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری حفظ منابع طبیعی از دغدغه‌های مهم ائمه جمعه دانست و گفت: دغدغه‎های ائمه جمعه باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود و مسئولان نیز موظف به تلاش در راستای رفع این مشکلات هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‏‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد 12 شهریورماه در نشست ماهانه ائمه جمعه استان با تبریک دهه امامت و ولایت به ویژه ولادت امام رضا(ع) ارتقای استان را دغدغه اصلی همه ائمه جمعه دانست.

وی گفت: استان باید از شرایط موجود نجات پیدا کند؛ بنابراین باید بکوشیم استان را از نظر عمران، آبادانی، خودیابی و فرهنگی به جایگاه واقعی خود برسانیم.

حجت‎الاسلام نکونام مسئله منابع طبیعی را از دغدغه‌های مهم ائمه جمعه در شهرها بیان کرد و گفت: منابع طبیعی به عنوان انفال در نزد ما امانت هستند و دغدغه ائمه جمعه نیز حاکی از اشرافیت و آگاهی آنها نسبت به این امر مهم است اما متاسفانه در این زمینه مشکلات و کاستی‏های فراوانی مشهود است.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی در نظام ما دارای دو صاحب منفعت است، افزود: مردم به عنوان ولی نعمتان و سرمایه‌های اصلی نظام و اداره منابع طبیعی نیز به عنوان متولی امر دو صاحب منفعت و ذی نفع در این عرصه هستند.

منابع طبیعی با برنامه‎ریزی منطقی مانع تحمیل خطرات به جامعه شود

حجت الاسلام نکونام اظهارکرد: منابع طبیعی نیازمند یک سازکار و برنامه‎ریزی صحیح و منطقی است؛ چرا که اکثریت مردم در روستاها امرار معاش خود را از این راستا تامین می‏‌کنند؛ از طرفی منابع طبیعی موظف به حفظ و حراست از این انفال است که اگر برنامه ریزی دقیق صورت نپذیرید به یقین ضایعات و خطرات جبران ناپذیری به نظام تحمیل خواهد شد.

وی بر ضرورت انتقال و پیگیری مشکلات منابع طبیعی استان به مسئولان کشوری و وزارت خانه مربوط تاکید کرد و گفت: دغدغه‎ها و مشکلات ائمه جمعه باید به یک مطالبه عمومی در سطح کشور تبدیل شود و مسئولان استان موظف هستند که این مشکلات را به اطلاع قانون گذاران و دلتمردان برسانند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: حضور ادارات و نهادها در جلسات ماهانه ائمه جمعه محاکمه کردن و تخریب آنان نیست بلکه بیان مطالبات و درخواست‎ها و مشکلات مردمی است که باید از سوی شما به مسئولان بالادست منتقل شود.

شناسایی و معرفی استعدادها محرومیت را از چهره استان می‎زداید

وی با اشاره به اینکه موقعیت استان در کشور پنهان و مهجور است، افزود: شناسایی درست استعدادها و توانمندی‌های استان و معرفی آن‌ها محرومیت را از چهره استان می‎زداید و استان را در جایگاه واقعی خود قرار می‌دهد که این مهم بدون انتقال به مسئولان بالادستی محقق نخواهد شد.

حجت‌الاسلام نکونام در ادامه به پایان یافتن بیست و یکمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی در استان اشاره و گفت: بنده از روند برگزاری طرح تقویت مبانی اعتقادی در استان چهارمحال و بختیاری رضایت کامل دارم؛ چرا که تاثیرات و آثار مثبتی را در استان به همراه داشته است.

به گفته وی، نباید اثرپذیر بودن برنامه و مناسب بودن آن را در میزان جمعیت مورد سنجش قرار داد و بگویم اگر از یک برنامه استقبال شد آن برنامه مثبت و تاثیرگذار و در غیر این صورت برنامه خنثی و بی تاثیر است، این نگاه به فعالیت‎های فرهنگی نامطلوب است.

فعالیت‌های فرهنگی نباید جمعیت محور شوند

حجت‎الاسلام نکونام با بیان اینکه نباید کارهای فرهنگی را جمعیت محور کرد، اظهارکرد: گاهی یک نفر مستمع در یک برنامه فرهنگی آنچنان تاثیر و نفوذی در جامعه خواهد گذاشت که شاید در یک برنامه با جمعیت چند هزار نفری آن محقق نشود بر همین اساس نباید خروجی کار را به میزان جمعیت شرکت کننده گره زد.

وی در ادامه به برخورد ناخوشایند با امام جماعت مستقر در یکی از روستاهای شهرستان کیار اشاره و با ابراز گلایه از این گونه برخوردها، گفت: این موضوع پیگیری و با افراد متخلف و متجاوز به شان و جایگاه روحانیت برخورد جدی خواهد شد.

captcha