مجریان و تالیان طرح تلاوت نور در کردستان تجلیل شدند
کد خبر: 1441718
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
همزمان با گرامیداشت هفته جهانی مساجد؛

مجریان و تالیان طرح تلاوت نور در کردستان تجلیل شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان از تجلیل از مجریان و تالیان طرح تلاوت نور به مناسب گرامیداشت هفته جهانی مساجد در روز پنج‌شنبه، ۳۰ مرداد در سنندج خبر داد.

کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون های فرهنگی - هنری مساجد کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از کردستان، با تشریح برنامه‌های این دبیرخانه در گرامیداشت هفته جهانی مساجد اظهار کرد: طرح تلاوت نور در حال حاضر در بیش از 333 کانون فرهنگی - هنری مساجد کردستان اجرا می‌شود که همزمان با هفته جهانی مساجد از 30 نفر از فعالان این عرصه در همایشی تجلیل ‌شد.
وی ادامه داد: مسجد پایگاه انسجام و یکپارچگی و کانون فعالیت‌های اجتماعی مسلمانان است و نماز جماعت و اجرای طرح قرآن تلاوت نور یکی از گسترده‌ترین طرح‌ها در راستای ترویج فرهنگ قرآنی است.
مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان افزود: توجه به جایگاه ویژه مساجد در اجرای موفقیت‌آمیز این طرح، تفسیر قرآن کریم و لزوم توسعه و ارتقای این طرح و همچنین توسعه و تخصصی نمودن این حرکت قرآنی از اهداف این طرح است.
گلباغی، ارتقای سطح آموزش قرآن در مساجد، توجه بیشتر فرهنگ عمومی به نقش قرآن و مسجد در رشد و توسعه فرهنگ دینی، تکمیل طرح تلاوت نور با تربیت کادر متخصص تفسیر قرآن، زمینه‌سازی جهت ارتقای ارتباط و انس با تفسیر و مفاهیم قرآنی را از اهداف برگزاری این طرح برشمرد.
وی به دیگر برنامه‌های این دبیرخانه در گرامیداشت هفته جهانی مساجد اشاره کرد و افزود: غبارروبی مساجد و امازادگان در دهه کرامت، برگزاری محافل تکریم امامزادگان، برگزاری ویزه برنامه شهادت امام جعفر صادق در تمام شهرستان‌های استان، برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت معصومه (س) با رویکرد حجاب و عفاف از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت هفته جهانی مساجد در استان است.
همبستگی کردستانی با نمازگزاران مساجد تخریب شده در سرزمین های اشغالی
مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی - هنری مساجد استان کردستان با اشاره به اعلام همبستگی با مساجد تخریب شده در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد: امسال روز جهانی مسجد متقارن با اتفاقاتی شده است که در غزه و لبنان نسبت به مسجد به وقوع پیوست از اینرو به منظور اعلام همبستگی مساجد با نمازگزاران قریب به 200 مسجد تخریب شده در سرزمین‌های اشغالی ویژه برنامه‌ای برگزار شد.
گلباغی یادآور شد: مراسم توسل و نیایش همزمان با روز جهانی مساجد و شهادت امام جعفر صادق مراسمی با عنوان اعلام همبستگی مساجد، با نمازگزاران قریب به 200 مسجد تخریب شده در سرزمین های اشغالی، بعد از نماز مغرب و عشا برای رهایی قدس شریف و ملت ستمدیده از چنگال صهیونیست‌های پلید در مساجد استان برگزار  ‌شد.

captcha