رویکرد وزارت اطلاعات توجه به آموزه‌های قرآنی است
کد خبر: 1441235
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
وزیر اطلاعات:

رویکرد وزارت اطلاعات توجه به آموزه‌های قرآنی است

گروه اجتماعی: وزیر اطلاعات به تاکید شرع مقدس اسلام مبنی بر عدم ورود به حریم خصوصی مردم اشاره و بیان کرد: رویکرد وزارت اطلاعات نیز توجه به آموزه‌های قرآنی، سیره نبوی و ائمه اطهار(ع) است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات روز گذشته، 28 مرداد در جلسه شورای اداری استان گیلان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کار اطلاعاتی با رعایت احکام شرعی و ارزش‌های اخلاقی، خسارت کمتر و دستاورد بیشتری دارد.

وی با اشاره به فقدان چارچوب‌های محدودکننده در دستگاه‌های امنیتی کشورهای دنیا، افزود: در ایران، کار اطلاعاتی چارچوب‌هایی بر پایه احکام شرع و ارزش‌های اخلاقی دارد که همین امر، موجب خیر و برکت برای جامعه خواهد بود.

وزیر اطلاعات با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، تصریح کرد: نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری، مهندسی نقشه راه آن سال است که مسئولان باید با همدلی و هم‌افزایی در جهت تحقق آن بکوشند.

این مقام مسئول یکی از مولفه‌های زمینه‌ساز تحقق شعار سال مورد تاکید رهبری را بحث امنیت عنوان و اضافه کرد: همانگونه که در آیات نورانی قرآن بویژه در سوره مبارکه قریش پیوند فرهنگ، اقتصاد و امنیت را مشاهده می‌کنیم، باید این مهم را در امور جامعه خویش نیز دنبال کنیم.

وی فرهنگ را بنای سایر بنیان‌ها خواند و گفت: اگر بخواهیم جامعه از اقتصاد پویا و فرهنگ اثرگذار برخوردار باشد؛ باید به موضوع امنیت پایدار به طور جدی توجه کنیم.

حجت‌الاسلام علوی همچنین به تأکید شرع مقدس اسلام مبنی بر عدم ورود به حریم خصوصی مردم اشاره و بیان کرد: رویکرد وزارت اطلاعات نیز توجه به آموزه‌های قرآنی، سیره نبوی و ائمه اطهار(ع) است.

وی با بیان اینکه اسلام به دنبال این نیست که دیواره عصمت و عفت جامعه مخدوش شود، گفت: نظام جمهوری اسلامی براساس قانون بار سنگین تولید امنیت را بر عهده وزارت اطلاعات گذاشته و باید این مهم، به درستی مورد توجه باشد؛ اگر در کشور، امنیت حکمفرماست به دلیل همت بالای سربازان گمنام امام زمان(عج) و تلاش شبانه‌روزی آنهاست.

حجت‌الاسلام علوی عدم تشویش خاطر مردم و برقراری آرامش در جامعه را یکی از موارد مهمی دانست که مورد توجه وزارت اطلاعات است و ادامه داد: نباید به بهانه برقراری امنیت، عرصه را بر مردم تنگ کنیم، بلکه باید بکوشیم امنیت را همراه با شادکامی برای شهروندان فراهم کنیم؛ در واقع اگر می‌خواهیم امنیت پایدار در جامعه برقرار شود، باید به مردم شخصیت دهیم و زمینه رضایتمندی آنان را فراهم کنیم.

وی با اشاره به عزم جدی وزارت اطلاعات در برخورد با دشمنان نظام اسلامی، متذکر شد: با دشمنان به شدت برخورد می‌کنیم و در شلیک به قلب دشمن، ذره‌ای تردید نداریم.

حجت‌الاسلام علوی ابراز امیدواری کرد که با همراهی و هم‌افزایی تمامی مدیران شاهد رشد کشور باشیم و گفت: انسجام و همگرایی بین دولت و مجلس و دولت و قوه قضاییه و سایر ارکان نظام اسلامی شاهدی بر حرکت هماهنگ نظام برای پیشرفت کشور است.

وزیر اطلاعات همچنین خاطره شهیدان گرانقدر رجایی و باهنر را گرامی داشت و از بزرگان استان گیلان همچون آیت‌الله بهجت فومنی(ره)، آیت‌الله محمدی گیلانی و مرحوم آیت‌الله احسانبخش، نماینده فقید ولی فقیه در گیلان یاد کرد.

به گزارش ایکنا، در پایان این جلسه، مدیرکل جدید اطلاعات استان گیلان معرفی و از خدمات مدیرکل پیشین قدردانی شد.

captcha