جهاد دانشگاهی الگوهای نوینی از معماری ایرانی ـ اسلامی ارائه دهد
کد خبر: 1439037
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
استاندار قزوین:

جهاد دانشگاهی الگوهای نوینی از معماری ایرانی ـ اسلامی ارائه دهد

گروه اجتماعی: مرتضی روزبه با بیان اینکه ایجاد یک نوآوری در معماری در دستور کار جهاد دانشگاهی قرار گیـرد، گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند الگوهای نوینی از معماری ایرانی ـ اسلامی ارائه دهد.

مرتضی روزبه، استاندار قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با بیان اینکه  جهاد دانشگاهی قزوین با توجه به شاخصه‌های مدیریت جهادی، الگوی مناسبی از مدیریت جهادی را ارائه دهد، اظهار کرد: نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به‌عنوان یک راهبرد مهم، رسالت جهاد دانشگاهی را خطیرتر از قبل کرده است.

وی حفظ روحیه جهادی را از الزامات کار جهاد دانشگاهی دانست و تأکید کرد: آنچه این نهاد انقلابی را از سایر نهادهای دولتی خصوصی متمایز کرده و به آن باید به‌عنوان یک امتیاز مهم نگاه کرد، حرکت جهادی مبتنی بر آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

استاندار قزوین ارائه تعریف علمی از مدیریت جهادی را یکی از وظایف جهاد دانشگاهی برشمرد و ادامه داد: جهاد دانشگاهی با توجه به توانمندی، تجربه و پیوند خوب خود با انقلاب اسلامی می‌تواند با توسط جهاد دانشگاهی باید یک تعریف عملی از مدیریت جهادی با استفاده از دانش صاحب نظران علم مدیریت، تعریفی جامع و کامل از مدیریت جهادی را ارائه دهد.

وی از سبک و سیره شهید رجایی به‌عنوان نمونه یک حرکت جهادی کم نظیر یاد کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین ضعف‌های استان قزوین عدم معرفی سیره و سبک شهیدی است که کشور به وی می بالد و مدیران استان کار خاصی در این زمینه نکرده‌اند.

روزبه با بیان اینکه روحیه جوانی و چابکی یکی دیگر از امتیازات جهاد دانشگاهی است که باید حفظ شود، بیان کرد: ورود جهاد دانشگاهی به عرصه‌های نو و پرداختن به موضوعات علمی، پژوهشی و فرهنگی که تا به امروز در استان و حتی کشور مغفول مانده می‌تواند بر موفقیت‌های این نهاد انقلابی اضافه کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی قزوین در حوزه معماری ایرانی و اسلامی، با بیان اینکه به دنبال ارائه طرح‌هایی باشیم که بتواند بین دین مبین اسلام و معماری تناسب ایجاد کند، اضافه کرد: ایجاد پیوند بین مفاهیم قرآنی و معماری یکی دیگر از رسالت‌هایی است که می‌تواند جهاد دانشگاهی با ورود در این حوزه کارهای بزرگی در آن انجام دهد.

مقام عالی هیئت دولت در استان قزوین با بیان اینکه متأسفانه در فرهنگ عام در جامعه دارای ضعف‌های زیادی هستیم، عنوان کرد: ورود سیستم آموزشی جهاد دانشگاهی به این عرصه و معرفی سرفصل‌های آموزشی کاربردی می‌تواند کمک زیادی به استان انجام دهد.

وی در ادامه عملکرد جهاد دانشگاهی قزوین در عرصه درمان و پزشکی را مثبت ارزیابی و بیان کرد: باتوجه به شرایط استان و توانمندی‌های خوب جهاد دانشگاهی در زمینه درمان ناباروری، درمان سرطان و همچنین بانک خون بند ناف، در آینده از ظرفیت‌‌های این نهاد انقلابی بیش از پیش استفاده خواهیم کرد.

این مسئول در پایان گستردگی و پراکندگی کار در جهاد دانشگاهی را یک خطر دانست و یادآور شد: تمرکز بر روی چند فعالیت خاص و تأثیرگذار می‌تواند موفقیت‌های جهاد دانشگاهی را دو چندان کند.

captcha