طرح تربیت حافظان قرآن؛ گامی مؤثر در ترویج فرهنگ کلام وحی/ شناسایی استعدادهای قرآنی
کد خبر: 1437424
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
معاون فرهنگی اوقاف استان مرکزی اظهار کرد:

طرح تربیت حافظان قرآن؛ گامی مؤثر در ترویج فرهنگ کلام وحی/ شناسایی استعدادهای قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: طرح تربیت حافظان قرآن گامی مؤثر در ترویج فرهنگ قرآنی و تحقق این مهم نیازمند تلاش و مشارکت همگانی برای شناسایی استعدادهای قرآنی است.

حجت‌الاسلام سلطانی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان تربیت 4 هزار و 640 نفر حافظ را طی یک دوره 4 ساله به مرحله اجرا درمی‌آورد.

وی بیان کرد: طرح تربیت حافظان قرآن کریم از سال 90  با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای گسترش فرهنگ حفظ قرآن همزمان با سطح کشور در استان مرکزی نیز آغاز شده و تاکنون از کیفیت و کمیت مطلوبی برخوردار بوده است و بیش از 10 هزار نفر از ابتدای شروع طرح در سطح استان ثبت نام کرده‌اند.

لزوم ارتقای فرهنگ قرآنی در جامعه دینی ـ اسلامی

سلطانی با تأکید بر لزوم ارتقای فرهنگ قرآنی در جامعه دینی ـ اسلامی، اظهار کرد: طرح تربیت حافظان قرآن گامی مؤثر در ترویج فرهنگ قرآنی و تحقق این مهم نیازمند تلاش و مشارکت همگانی برای شناسایی استعدادهای قرآنی است.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌‌کل اوقاف استان‌ اعلام کرد: استان مرکزی یکی از استان‌های موفق طی سه سال گذشته در حوزه تربیت حافظان قرآن محسوب می‌شود که توانسته در این مدت قریب به 10 هزار حافظ را ساماندهی و تربیت کند و کلاس‌های این افراد در سطح مؤسسات قرآن و بقاع متبرکه استان در حال برگزاری است.

حضور دوهزار و 700 شرکت‌کننده در طرح تربیت حافظان سال 92

وی با اشاره به حضور دوهزار و 700 شرکت‌کننده در طرح تربیت حافظان سال 92 افزود: از این تعداد بیش از هزار و 400 نفر نمره قبولی بالای 70 کسب کرده و موفق به دریافت گواهینامه‌ شدند که به‌زودی اعطا می‌شود.

حجت‌الاسلام سلطانی ادامه داد: سال گذشته میزان مشارکت علاقه‌مندان در این طرح بیش از سهمیه ابلاغی بود که این امر نشان‌دهنده علاقه و اشتیاق علاقه‌مندان به کسب معارف قرآنی است.

وی ادامه داد: سهمیه امسال اوقاف استان در این طرح 6 هزار و 380 نفر ابلاغ شده که تاکنون 5 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند وعلاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت نام به ادارات اوقاف شهرستان‌ها و یا مؤسسات قرآنی مرتبط با ادارات اوقاف مراجعه کرده و نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام کنند.

18 مهر؛ آزمون مرحله اول فاز سوم طرح تربیت حافظان قرآن ‌

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌‌کل اوقاف و امور خیریه استان‌ اعلام کرد: آزمون مرحله اول فاز سوم طرح تربیت حافظان قرآن اوقاف در بخش شفاهی 18 مهر و آزمون مرحله دوم در بخش کتبی 11 اسفند‌ امسال در استان برگزار می‌شود.

سلطانی گفت: اجرای طرح تربیت حافظان قرآن استان طی دو سال گذشته تجربه موفقی بود برای ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی به‌ویژه حفظ قرآن در جامعه و امید است که بتوان در آینده شاهد تبلور روزافزون این فرهنگ غنی ‌بین آحاد مختلف جامعه به‌ویژه نسل جوان و نوجوان باشیم.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌‌‌کل اوقاف استان اظهار کرد: حفظ قرآن کریم راهکار ثمربخشی برای افزایش انس با قرآن کریم است و تربیت حافظان قرآن گامی ارزنده در قرآنی شدن  جامعه دینی است.

لزوم مشارکت همگانی ‌در تحقق منویات رهبری مبنی بر تربیت حافظان قرآن

وی با اشاره به لزوم مشارکت همگانی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی استان در تحقق منویات رهبری مبنی بر تربیت حافظان قرآن افزود: پیرو تحقق اهداف این سازمان تفاهم‌نامه و قراردادهایی با برخی مراکز و دستگاه‌های اجرایی استان از جمله حوزه علمیه، سپاه، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و... منعقد شده تا بتوان از ظرفیت آنها نیز به‌صورت مشارکتی در تحقق تربیت حافظان و کیفی‌سازی طرح تربیت استفاده کرد.

این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: سازمان اوقاف طی دو سال از تمام ظرفیت برای انجام رسالت خود در طرح تربیت بهره گرفته و تاکنون نسبت به توانایی موجود موفق عمل کرده است؛ اما هنوز تا دستیابی به اهداف نهایی و تحقق منویات رهبری راه بسیاری در پیش دارد و با توجه به اینکه به‌دلیل فرصت اندک تربیت 10 میلیون حافظ به تنهایی میسر نیست؛ لذا می‌طلبد تا تمامی دستگاه‌ها در این امر دخیل بوده و همه مردم وارد عرصه شوند.

captcha