اقامه دستورات الهی و آموزه‌های قرآنی راه‌برون رفت جامعه از مشکلات است
کد خبر: 1436249
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲

اقامه دستورات الهی و آموزه‌های قرآنی راه‌برون رفت جامعه از مشکلات است

گروه اندیشه: مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: به هر میزانی که دستورات الهی و آموزه‌های قرآنی در جامعه جاری شود مشکلات از آن جامعه برچیده و از سعادتمندی بیشتری برخوردار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسملین عیسی بزمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، گفت: گسترش محافل قرآنی بسیار اهمیت دارد و هزینه‌های مختلف در جهت اجرای محافل، دوره‌های آموزش قرآن و ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز در این امر، دلیل بر توجه جامعه به قرآن کریم است.

وی ادامه داد: جامعه ما به معارف قرآنی بسیار محتاج است و کارشناسان و اهالی جامعه قرآنی باید تلاش کنند تا عموم را بیشتر با این کتاب آسمانی انس داده و بهترین چهره را از لحاظ عمل به آن و پایبندی به احکام و دستورات قرآن در اذهان مردم ترسیم کنند.

حجت‌الاسلام بزمانی اظهار کرد: همان‌طور که در فرهنگ اعتقادی ما، اهل قرآن بالاترین درجه ارزش را پس از انبیا و اولیا دارند، معیار ارزش‌گذاری جامعه نیز باید براساس میزان ارتباط با قرآن باشد.

وی همچنین تأکید کرد: باید توجه داشته باشیم که یک رابطه معنی‌داری بین سعادتمندی جامعه، امنیت جامعه، گشاده‌دستی جامعه و توجه به دستورات خداوند و قرآن کریم وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان افزود: به هر میزانی که دستورات و آموزه‌های قرآنی در جامعه ساری و جاری شود آن جامعه از سعادتمندی بیشتری برخوردار است، پس بر ما است که در مسیر اقامه دستورات الهی قرار گیریم.

بزمانی یادآور شد: راه برون رفت جامعه از مشکلات، توجه به قرآن و تمسک به آن است بنابراین باید قرآن را به‌عنوان یک حقیقت زنده در دستور کار خود قرار دهیم و با آن یک رابطه عمیق معنوی و عاطفی برقرار کنیم.

captcha