جهاد دانشگاهی منویات رهبری در سفر به کردستان را اجرایی کند
کد خبر: 1435951
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳

جهاد دانشگاهی منویات رهبری در سفر به کردستان را اجرایی کند

گروه اجتماعی: یکی از اعضای شورای شهر سنندج با اشاره به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سفر به کردستان بین نخبگان و دانشگاهیان کردستانی گفت: جهاد دانشگاهی باید با استفاده از پتانسیل‌های خود بتواند این منویات رهبری را در کردستان اجرایی کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، سیدبهاء‌الدین حسینی، یکی از اعضای شورای شهر سنندج امروز، 13 مردادماه در مراسم رونمایی از کتاب های های سازمان انتشارات و افتتاح دپارتمان تخصصی مشاوره شغلی و کار آفرینی جهاد دانشگاهی واحد کردستان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سفر به کردستان بین نخبگان و دانشگاهیان کردستانی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی باید با استفاده از پتانسیل‌های خود بتواند این منویات رهبری را در کردستان اجرایی کند.
وی افزود: مقام معظم رهبری بین نخبگان و دانشجویان کردستانی بر ارتقاء فرهنگ بومی، ادبیات بومی و اعتلای فرهنگ مردم کُرد تأکید داشتند که در این راستا جهاد دانشگاهی باید به عنوان یک نهاد فرهنگی و تأثیرگذار بتواند با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی این منویات را در سطح استان هر چه بیشتر اجرایی کند.
حسینی اعلام کرد: در این راستا مسئولان جهاد دانشگاهی با طراحی یک مدیریت استراتژیک و برنامه‌ریزی زمان‌بندی شده ومدون یک چشم اندازی را برای رسیدن به اهداف متعالی خود در استان طراحی کند وبراساس آن گام بردارد.
وی با اشاره به آیه درج شده بروی آرم جهاد دانشگاهی مبنی بر اینکه «وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَةَ؛ و آنها را پاک کند و کتاب و حکمت بیاموزد»، عنوان کرد: وجود این آیه بر روی آرم جهاد دانشگاهی وظیفه مسئولان این نهاد انقلابی را سنگین تر می کند و اگر در وجود جهادگران محقق شود می تواند بسیاری از مشکلات از جمله فرار مغزها که یکی از دغدغه های کشور است را رفع کند.
این عضو شورای شهر سنندج بیان کرد: در اینکه کشور ما در تولید علم به جایگاه والایی رسیده است و مقالات برجسته ای از دانشمندان کشور در سطح بین المللی وجهانی چاپ شده است، شکی نیست این در حالیست که پایان نامه‌های علمی ما اکثراٌ در کتابخانه دانشگاه خاک می خورند و مورد استفاده قرار نمی گیرند.
وی عنوان کرد: برای پیشرفت و توسعه کشور و استان باید به سراغ این پایان نامه‌ها برویم و با مطالعه این پایان‌نامه‌ها راه‌های حرکت به سمت توسعه را پیدا کنیم چرا که استفاده از این پایان‌نامه‌ها می‌تواند راه حل بسیاری از مشکلات ما دربخش‌های مختلف باشد.
حسینی با اشاره به اینکه یک حلقه گمشده بین علم و انتقال این علم بر سر سفره های مردم وجود دارد، تصریح کرد: باید کارشناسان و مسئولان فرهنگی با اجرای برنامه های مختلف بتوانند این حلقه گمشده را احیا کنند.
وی با تأکید بر اینکه اقتصاد و فرهنگ لازم و ملزوم یکدیگرند، بیان کرد: اگر اقتصاد جامعه ای رشد نکند، فرهنگ جامعه نیز رشد نخواهد کرد و برای رشد اقتصادی ما نیازمند رشد علمی و بالا بردن سطح مطالعه بین مردم آن جامعه هستیم.
این عضو شورای شهر سنندج بیان کرد: کار کردن در دانشگاه‌ها و انجام فعالیت برای این قشر جامعه هزینه نیست، بلکه برنامه‌ریزی پرسود برای آینده متعالی جامعه خواهد بود.
وی در پایان یادآور شد: شورای شهر سنندج برای ارتقاء سطح علمی و عملی جامعه همواره تلاش می‌کند و آمادگی کامل همکاری با دستگاه‌های استان را دارد.

captcha