تأسیس خانه‌های قرآن؛ گامی مؤثر در امر تربیت حفاظ قرآنی
کد خبر: 1434983
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
رئیس تبلیغات اسلامی بیجار بیان کرد:

تأسیس خانه‌های قرآن؛ گامی مؤثر در امر تربیت حفاظ قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: حجت‌الاسلام مختاری‌نیابا اشاره به نیاز جامعه کنونی به توسعه برنامه‌های قرآنی، گفت: تأسیس خانه‌های قرآنی در روستاها بهترین راهکار در امر تربیت حفاظ قرآنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به نیاز جامعه کنونی به توسعه برنامه‌های قرآنی، اظهار کرد: تأسیس خانه‌های قرآنی در روستاها بهترین راهکار در امر تربیت حفاظ قرآنی است.

وی ضمن اشاره به فعالیت‌های مؤسسات قرآنی، افزود: در حال حاضر چهار مؤسسه قرآنی در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند که انتظار می‌رود با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته و اقدامات اجرایی، زمینه برای توسعه فعالیت‌های هر‌چه بهتر این مؤسسات مهیا شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار، احداث خانه‌های قرآنی در روستاها را کاری ماندگار و زیرساختی دانست و بیان کرد: خانه‌های قرآنی نقش مهم و ارزشمندی در توسعه فعالیت‌های قرآنی دارد.

وی به نقش مؤسسات قرآنی در ترویج و اشاعه فرهنگ ناب محمدی اشاره کرد و افزود: مؤسسات قرآنی مکانی مناسب برای پرورش استعدادهای قرآنی و ترویج فرهنگ ناب محمدی در جامعه هستند.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا در ادامه به پررنگ‌تر کردن نقش قرآن در زندگی جوانان اشاره و عنوان کرد: همه ما مسلمانان باید در راستای قرآنی کردن هر‌چه بیشتر جامعه و اعتلای دین و گسترش فرهنگ ارزشی در جامعه تلاش کنیم.

وی در‌باره روند اجرایی احداث مجتمع نور این شهرستان، بیان کرد: یکی از دستاوردهای سفر پر‌خیر و برکت مقام معظم رهبری به بیجار احداث مجتمع فرهنگی نور بود که متأسفانه با قصور برخی مسئولان تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است که امیدواریم تا پایان آبان‌ماه سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار یاد آور شد: انتظار می‌رود با فعالیت بیش از پیش مؤسسات در سطح شهرستان شاهد ترویج فرهنگ دینی و آموزه‌های قرآنی در بیجار باشیم.

captcha