حمیده سلجوقی، مدیر مؤسسه قرآنی بشیر البرز در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از البرز، گفت: برای درونیسازی آموزههای قرآنی به کودکان استفاده از روشهای نوین آموزشی ضروری به نظر میرسد؛ چراکه آموزشهای خشک و استفاده از روشهای معلم شاگردی دیگر در روشهای آموزشی جدید منسوخ شده و کمتر بهکار گرفته میشود.
وی از آموزش حفظ قرآن با بازیهای آموزشی، آموزش مفاهیم با شعر و آموزش روخوانی قرآن از طریق رنگآمیزی بهعنوان روشهای مؤثری برای درونیکردن آموزههای قرآن در کودکان نام برد و افزود: بدون شک استفاده از قصه، نقاشی، ساخت کاردستی و اجرای نمایش نیز میتواند در انتقال مناسب مفاهیم قرآن به کودکان نقش بهسزایی داشته باشد.
مدیر مؤسسه بشیر البرز در ادامه به نقش ویژه والدین در انتقال ارزشهای دینی و قرآنی به کودکان نیز اشاره کرد و گفت: والدین بهویژه مادر الگوی مناسبی برای فرزندان است و شخصیت اکثر کودکان با توجه به رفتار و کردار مادران شکل میگیرد و مادران نباید خود را جدا از فرزندان خود بدانند و باید زمان بازی با کودکان خود مشارکت کنند و مفاهیم مورد نظر خود را حین بازی به فرزندان خود انتقال دهند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به برنامههای غرفههای کودکان در سومین نمایشگاه قرآن و عترت استان البرز اشاره کرد و ادامه داد: مؤسسه بشیر البرز با همکاری مؤسسات «رحیانه النبی» و «نورالنبی» برنامههای متنوعی برای کودکان اجرایی کرد.
سلجوقی در پایان از برگزاری راهپیمایی حمایت از کودکان غزه، برپایی مراسم افطار برای کودکان، برگزاری کارگاه نقاشی، اجرای نمایش مذهبی و اهدای کتاب به کودکان بهعنوان بخشی از برنامههای این غرفهها در سومین نمایشگاه قرآن و عترت استان نام برد.