فعالیت‌های جهاد دانشگاهی حرکت در مسیر خودکفایی کشور است
کد خبر: 1434729
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
زاهدی:

فعالیت‌های جهاد دانشگاهی حرکت در مسیر خودکفایی کشور است

گروه جامعه: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، جهاد دانشگاهی را از جمله نهادهایی برشمرد که با فعالیت خود در زمینه خودکفایی کشور گام برمی دارد.

محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، جهاد دانشگاهی را شجره‌ای طیبه و محصول انقلاب اسلامی دانست و گفت: این نهاد طی سال‌های گذشته با یک تغییر رویکرد به دور از سیاست زدگی به انجام فعالیت‌های علمی و فرهنگی وسیع پرداخته است.

وی سلول‌های بنیادین را از بزرگ‌ترین دستاوردهای جهاد دانشگاهی برشمرد و گفت: ایجاد سازمان فعالیت‌های قرآنی و خبرگزاری قرآن نیز از مهم‌ترین دستاوردهای این نهاد انقلابی در بخش فرهنگی محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، جهاد دانشگاهی را از جمله نهادهایی برشمرد که با فعالیت خود در زمینه خودکفایی کشور گام برمی دارد.

زاهدی به پیشرفت‌های جهاد دانشگاهی در زمینه فناوری اشاره کرد و گفت: در زمینه نفت جهاد دانشگاهی بسیار خوش درخشیده و امروز شاهد اعلام آمادگی این نهاد برای رفع بسیاری از مشکلات و مایحتاج صنعت نفت کشور هستیم.

تبدیل علم به فناوری و صنعت

وی با اشاره به ثبت تعداد بالایی از اختراعات جهاد دانشگاهی اظهار کرد: در این راستا نمایشگاهی از دستاوردهای چشمگیر این نهاد انقلابی طی سال گذشته برپا شد تا دانشجویان با آنچه که حاصل تلاش آنان است آشنا شوند.

وی جهاد دانشگاهی را در زمینه تقویت اقتصاد دانش بنیان دارای نقش به سزایی ارزیابی و عنوان کرد: به ثمر نشستن این نهاد و تبدیل آن به درختی تنومند نیازمند همکاری و همدلی تمام دستگاه‌ها است.

تربیت مدیران جهادی

زاهدی با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند در زمینه تربیت مدیران جهادی به بهترین نحو به ایفای نقش بپردازد تصریح کرد: تبدیل علم به فناوری و صنعت نیز از مهارت‌های جهاد دانشگاهی است که این مهم با حمایت‌های اقتصادی ممکن می‌شود.

captcha