تبیین فرهنگ انس با قرآن؛ گامی مؤثر برای ترویج سبک زندگی اسلامی ‌
کد خبر: 1431761
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹

تبیین فرهنگ انس با قرآن؛ گامی مؤثر برای ترویج سبک زندگی اسلامی ‌

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی‌ تبیین فرهنگ الفت با قرآن کریم را گامی در جهت ترویج سبک زندگی اسلامی دانست و افزود: سبک زندگی باید بر اساس آموزه‌های دینی پایه‌گذاری شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان شمالی، حسین ثابت‌قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی امروز، 30 تیر در نشست هم‌اندیشی ارتقا سطح کیفی و کمی طرح تلاوت نور، به اهمیت قرآن و انس با ارزش‌های قرآنی تأکید کرد و گفت: این مهم باید در جامعه ساری و جاری باشد.
وی به اجرای طرح تلاوت نور در استان اشاره کرد و گفت: این طرح با کمترین هزینه و امکانات، فضای انس با قرآن را فراهم می‌کند که اکنون در استان در 301 پایگاه مردمی و نیز 45 پایگاه نیز در ادارات دستگاه‌های اجرایی استان در حال برگزاری است.
ثابت‌قدم وحید ارائه راهکارهای توسعه کمی و کیفی طرح تلاوت نور با بهره‌مندی از مشارکت‌های مردمی به‌طور مثال استفاده از وقف، نذر، کادرسازی و راهکارهای تجمیع ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی کانون مساجد را از محورهای اصلی این طرح عنوان کرد.
وی همچنین تقدیر از فعالان و برگزارکنندگان این طرح را نیز از دیگر محورها اعلام کرد و گفت: همایشی بدین منظور در دست برنامه‌ریزی است که در آن  از قاریان، مفسران(ائمه جماعات)، اساتید جلسات، مدیران خانه‌های نور و مدیران کانون‌های تخصصی قرآن  تقدیر خواهد شد.
ثابت‌قدم وحید توجه به حضور قاریان جوان و فعالان قرآنی را مرود توجه و تأکید قرار داد و در این باره آموزش را اساسی  و محوری خواند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی‌ تبیین فرهنگ الفت با قرآن کریم را گام در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی دانست و افزود: سبک زندگی باید بر اساس آموزه‌های دینی پایه‌گذاری شود.
هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: طرح تلاوت نور یکی از فعالیت‌های مهم قرآنی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور است که در مساجد و مکان‌هایی که در آنها نماز جماعت اقامه می‌شود، در‌نظر گرفته شده است‌.
وی افزود: در گام اول روخوانی یک صفحه قرآن انجام گرفت و هم اکنون در گام دوم نیز تفسیر آیات قرائت شده قرآن مدنظر قرار دارد.

captcha