برپایی برنامه‌های آموزشی و ترویجی قرآن در 20 خانه قرآن شهرستان سقز
کد خبر: 1427874
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
در طول ماه رمضان؛

برپایی برنامه‌های آموزشی و ترویجی قرآن در 20 خانه قرآن شهرستان سقز

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس امور قرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز گفت‌: ۲۰ خانه قرآن شهری و روستایی این اداره در طول ماه رمضان، برنامه‌های متنوع آموزشی و ترویجی قرآن را برگزار می‌کنند.

عبدالباقی عزیزی، کارشناس قرآن تبلیغات اسلامی شهرستان سقز در گفت‌‌‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: تعداد 20 خانه قرآن شهری و روستایی در این شهرستان برنامه‌های آموزشی و ترویجی قرآن کریم را در طول رمضان اجرا می‌کنند.

وی افزود: گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی و تلاش برای ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در جامعه و کاربردی کردن آموزه‌های قرآن در زندگی مردم از مهمترین اهداف تأسیس خانه‌های قرآن است.

عزیزی در ادامه بیان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزش روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن کریم و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی همچون برگزاری طرح رحمت و کلاس‌های احکام ویژه بانوان، از جمله فعالیت‌هایی است که در خانه‌های قرآن در حال انجام است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز خانه‌های قرآن ضمن برگزاری دوره‌های قرآنی در انجام فعالیت و برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی با اداره تبلیغات اسلامی در تعامل و به نوعی می‌توان آن‌ها را نیز کانون‌های فرهنگی و تبلیغی نام برد.

وی با اعلام اینکه خانه‌های قرآن کریم در ایام تابستان نیز به فعالیت‌های قرآنی خود ادامه می‌دهند، اظهار کرد: خانه‌های قرآن شهری و روستایی این اداره ‌برنامه‌های متنوع قرآنی ـ فرهنگی را در طول امسال برگزار کرده است.

عزیزی یادآور شد: گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی و تلاش برای ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در جامعه و کاربردی شدن آموزه‌های قرآن در زندگی مردم از مهم‌ترین اهداف تأسیس خانه‌های قرآن است.

captcha