تقویت روحیه دینداری و تعمیق فرهنگ دینی، از برکات ماه رمضان است
کد خبر: 1427804
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
کیفی بجستانی:

تقویت روحیه دینداری و تعمیق فرهنگ دینی، از برکات ماه رمضان است

گروه اجتماعی: اهمیت توجه به معنویات و تقویت روحیه دینداری و پرهیزگاری و تعمیق فرهنگ دینی و ژرفابخشی مبانی مذهبی از برکات ماه مبارک رمضان است.

عباس کیفی‌بجستانی، عضو جامعه قاریان قرآن کشور‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان شمالی، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن و ماه توفیق طاعات و عبادات است ملت متدین ایران اسلامی، همواره بـا ایمان و تـدین پرشور، تقرب به رحمـت واسعه الهی در این ماه را اصلـی‌ترین هدف خـود مـی‌دانند.
وی گفت: بهره‌مندی و درک صحیح از برکات ماه مبارک رمضان، زمینه به‌دست آوردن مواهب و عطایای الهی را فراهم می‌سازد و در سایه این درک و شناخت است که نقش بی‌بدیل و آثار و فواید آن آشکار می‌شود.
این مدرس قرآن ادامه داد: در این ماه پرخیر و برکت اهمیت توجه به معنویات و تقویت روحیه دینداری و پرهیزگاری و تعمیق فرهنگ دینی و ژرفابخشی مبانی مذهبی و اصول دینی می‌تواند به پرورش افرادی شایسته، خلاق و در عین حال پایبند به آموزه‌های اخلاقی و دینی، خدمتگزار، مقرب آستان الهی و شیفته خدمت به میهن اسلامی‌مان بدل شود.
کیفی‌بجستانی افزود: توجه به برنامه‌های پویای مذهبی و اخلاقی و بسط مؤلفه‌ها و پیوندهای عرفانی ایام پرعظمت و لیالی گرانقدر ماه مبارک رمضان بر دیگر ماه‌های سال، ‌جان‌ها را به وجد آورده و محیطی سرشار از نشاط و معنویت می‌آفریند.
وی ادامه داد: رمضان ماه رحمت و ضیافت الهی است و در این بهار قرآن باید به تلاوت و حفظ قرآن کریم، برپایی نماز جماعت، مراسم روح‌نواز ادعیه و مناجات و سایر مناسبت‌های دینی و معنوی همچون گذشته توجه شود.
کیفی‌بجستانی گفت: جوانان به‌ویژه باید از سفره پربرکت فیوضات ربوی در این ماه مبارک به‌نحو مطلوب بهره‌مند شوند و با تهذیب نفس و خضوع و خشوع در قبال پروردگار جهانیان، دل‌ها و جان‌ها را در آسمان رحمت واسعه الهی جلا دهند و محیطی سرشار از نشاط و معنویت در جامعه اسلامی ایجاد کنند.

captcha