امر به معروف از عوامل ثبات جامعه در برابر هجمه‌های فرهنگی است
کد خبر: 1420962
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱

امر به معروف از عوامل ثبات جامعه در برابر هجمه‌های فرهنگی است

گروه اجتماعی: رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده امر به معروف و نهی از منکر را از عوامل ثبات جامعه در برابر هجمه‌های فرهنگی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، نورمحمد صحتی اصل، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان لنده شب گذشته، 31 خرداد در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان با اشاره به نقش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار کرد: بهترین راه برای در امان ماندن از معضلات و مشکلات جامعه، پناه بردن به دامان امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: انجام امر به معروف و نهی از منکر تنها وظیفه یک نهاد نیست؛ بلکه احیای این فریضه نیازمند مسئولیت‌پذیری آحاد مردم جامعه است. احیای امر به معروف و نهی از منکر یکی از راهبردی‌ترین و اساسی‌ترین مسائلی است که سبب پیشرفت جامعه می‌شود.

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست هم‌چنین حجت‌الاسلام سیدمحمود الهی‌نیا، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنده نیز یکی از علل بی بند و باری در جامعه را عدم نظارت و دقت کافی والدین در خصوص رفتار و کردار فرزندانشان برشمرد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر را باید از خانواده آغاز کرد تا در جامعه شاهد تحقق کامل آن باشیم، بیان کرد: حل مشکلات جامعه باید براساس الگوهای اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد.

سرپرست تبلیغات اسلامی لنده عنوان کرد: حمایت قوه قضائیه از اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر در جامعه لازم و ضروری است و لازمه همه‌گیر شدن امر به معروف ونهی از منکر فرهنگ‌سازی و ترویج این فرهنگ در جامعه است.

در ادامه هم‌چنین حجت‌الاسلام مهدی کیانی اصل، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده امر به معروف و نهی از منکر را عامل ثبات جامعه در برابر هجمه‌های فرهنگی و ابتذال جامعه عنوان کرد.

وی یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر باید همراه با صبر، متانت و بردباری باشد نه با عصبانیت و عجله؛ چرا‌که تاکنون هیچ کاری با عجله و عصبانیت به نتیجه مطلوب نرسیده است.

امام جمعه لنده تأکید کرد: تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد و محلات بهترین روش برای اجرای هرچه بهتر امر به معروف و نهی از منکر است.

captcha