تفسیر قرآن؛ یکی از راه‌های جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 1418778
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی بیان کرد:

تفسیر قرآن؛ یکی از راه‌های جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه تفسیر قرآن کریم یکی از راه‌های جلوگیری از برخی آسیب‌های اجتماعی است، گفت: درراستای برگزاری کلاس‌های تفسیر از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات استان در تمامی شهرها استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، شامگاه دوشنبه، 27 خردادماه در جلسه شورای عالی قرآن استان کردستان در سنندج گفت: قرآن در زندگی مسلمانان و تعیین مسیر درست در راستای دستورات دین اسلام تأثیرگذار است و می‌طلبد به ترویج فرهنگ این کلام الهی در جامعه توجه شود.
وی افزود: فضاسازی خوب و با محتوا و مضامین قرآنی و استفاده از آیات قرآن در کاهش مسائل ماه رمضان و ترویج فرهنگ روزه‌داری مؤثر واقع می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه تفسیر قرآن کریم یکی از راه‌های جلوگیری از برخی آسیب‌های اجتماعی است، اظهار کرد: در راستای برگزاری کلاس‌های تفسیر از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات استان در تمامی شهرها استفاده شود.
وی بیان کرد: تجلیل از قرآنیان استان یکی دیگر از راه‌های ترویج فرهنگ قرآن و مشوقی برای گرایش جوانان به سمت قرآن است که برنامه‌ای باید با این هدف پس از ماه رمضان برگزار شود.
حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی از برگزاری سه محفل قرآنی و برنامه محوری و بین‌المللی با حضور قاریان مصری در استان در ایام ماه رمضان خبر داد که یکی از این برنامه‌ها در نیمه رمضان در حسینیه سنندج برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه ترتیل‌خوانی در مسجد جامع سنندج و پخش مستقیم آن از طریق سیمای مرکز کردستان اشاره و عنوان کرد: در این راستا باید از برنامه‌ای موازی با این برنامه در اطراف مسجد جامع جلوگیری کرده و تعمیم آن به سایر شهرستان‌ها و نیز حواشی شهر سنندج ضروری است.
نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان افزود: ادارات ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، اوقاف و شهرداری در قالب این کمیته همکاری‌های لازم در فضاسازی شهری را داشته باشند.
وی عنوان کرد: نمایشگاهی از نرم‌افزارهای قرآنی، خط و کتاب‌های قرآنی در ایام ماه رمضان با حضور دستگاه‌های ارشاد اسلامی، اوقاف، تبلیغات اسلامی و حوزه هنری برگزار شود چراکه نمایشگاه علاوه بر اینکه مخاطبان زیادی خواهد داشت و در ترویج مباحث قرآنی هم تأثیرگذار است.
حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی برگزاری دوره‌های آموزشی دو و سه روزه برای مربیان قرآنی آموزش و پرورش را لازمه تقویت مهارت‌های ارائه آموزه‌های قرآن به دانش‌آموزان عنوان کرد و بر برگزاری محافل قرآنی در آموزش و پرورش با محوریت فرهنگیان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها تأکید کرد.

captcha