اجرای طرح آموزش قرآن ویژه نونهالان پیش‌دبستانی در بیجار
کد خبر: 1417714
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴

اجرای طرح آموزش قرآن ویژه نونهالان پیش‌دبستانی در بیجار

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار از اجرای طرح آموزش قرآن کریم ویژه نونهالان پیش‌دبستانی (سطح ۱) در سطح مؤسسات قرآنی این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، از اجرای طرح آموزش قرآن کریم ویژه پیش‌دبستانی (سطح 1) در سطح مؤسسات قرآنی این شهرستان خبر داد و گفت: طـی اجـرای طـرح و بـرگـزاری دوره آموزش قرآن کریم ویژه پیش‌دبستانی (سطح 1) کودکان چهار تا شش سال مشمول طرح در این دوره در 44 ساعت در قالب 22 جلسه آموزشی، در حوزه مباحث نظری و عملی تحت آموزش‌های خاص آموزه‌های قرآنی قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها در قالب یک یا چند فعالیت یاددهی و یادگیری با محوریت قرآن‌آموزی انجام می‌شود، افزود: گوش دادن به قرائت قرآن، حفظ تعدادی از سوره‌های کوتاه، آیات کاربردی و فهم و درک معنای آیات، آشنایی با داستان‌ها و نکات آموزنده و جذاب قرآن کریم از جمله کارهای انجام شده در این دوره آموزشی است.
حجت‌الاسلام مختاری‌نیا با بیان این‌که تلاوت آیات الهی زمینه‌ساز تقواپیشگی انسان به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: قرآن کتاب آسمانی است که تلاوت و عمل به آن موجب سعادت دنیوی و اخروی در زندگی انسان می‌شود.
وی با بیان اینکه نقش ارزنده قرآن در جامعه اسلامی برای رسیدن به سعادت و کمال انسانی مؤثر و غیرقابل انکار است، ادامه داد: جامعه نیز نسبت به مسائل قرآنی باید پیشگام باشد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار نهادینه‌شدن قرآن در متن جامعه را از دستاوردهای انقلاب دانست و یادآور شد: برگزاری محفل‌های انس با قرآن زمینه‌ساز رهایی جوانان از ناهنجاری‌های اجتماعی و سلاح کار آمد در برابر جنگ نرم است.

captcha