فعالیت ۱۲۵ نهاد فرهنگی و ۱۷۰ هزار واحد فرهنگی فعال در سطح کشور
کد خبر: 1417633
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
حجت‌الاسلام ستوده بیان کرد:

فعالیت ۱۲۵ نهاد فرهنگی و ۱۷۰ هزار واحد فرهنگی فعال در سطح کشور

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: در سطح کشور ۱۲۵ نهاد فرهنگی و ۱۷۰ هزار واحد فرهنگی فعال است که باید ظرفیت خود را به شکل کامل به‌کار گیرند تا تهدیدهای فرهنگی به فرصت بالندگی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام والسملمین مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، روز گذشته، 24خردادماه، در نشست تخصصی جمعیت بانوان فرهیخته و فعالان عرصه فرهنگی و دینی استان اردبیل، گفت: ما باید از هر فرصتی برای بصیرت‌زایی و آشنا کردن جوانان با هجمه‌های مختلف استکبار جهانی استفاده کنیم، چراکه امروزه دشمنان ما با تمام قوا به میدان آمده‌اند تا نظام اسلامی ما را تخطئه کنند.
وی با بیان اینکه در بحث‌های اجرایی و علمی رویکرد واقع‌بینانه و توجه به واقعیت‌ها برای ما اصل است، افزود: در تحقق شعار سال به‌ویژه در حوزه فرهنگ همه زنان و بانوان باید در عرصه حضور داشته باشند و سعی کنند از جایگاه تأثیرگذاری که حضور دارند، نقش خود را در تبیین درست مسائل ایفا کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل پرهیز از برخی ادعاهایی که هیچ وقت رنگ واقعیت به خود نمی‌گیرد را یادآور شد و افزود: بیان این مسائل نه تنها توقع ایجاد می‌کند، بلکه مانند کف روی آب است که هیچ وقت رنگ حقیقت به خود نمی‌گیرد.
حجت‌الاسلام ستوده یادآور شد: در سطح کشور ۱۲۵ نهاد فرهنگی و ۱۷۰ هزار واحد فرهنگی فعال است که باید ظرفیت خود را به شکل کامل به کار گیرند تا تهدیدهای فرهنگی به فرصت بالندگی تبدیل شود.
وی رد و بدل شدن روزانه ۲۶۴ میلیون پیامک را یادآور شد و عنوان کرد: ۵۲ درصد مردم از فضای سایبری، مجازی و اینترنت استفاده می‌کنند، به طوری که از هر ۱۶/۵ میلیون خانوار ایرانی، ۱۲ میلیون خانوار از این فضا بهره‌مند هستند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: در چنین شرایطی دشمن با تمام ظرفیت و امکانات و به راه‌انداختن ۸۰۰ هزار شبهه دینی و مذهبی در ۶۰۰ عنوان در فضای مجازی علیه مقدسات ما شبهه به راه‌ انداخته تا گسیختگی در عالم اسلام به‌ویژه در بین اهل‌سنت و شیعه ایجاد کند.
حجت‌الاسلام ستوده گفت: یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون مسلمان در دنیا وجود دارد که یک میلیون آن سنی و از فرق مختلف هستند، در حالی که ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون بسیجی در دنیا زندگی می‌کنند و تلاش غرب بر این است که از این برتری در ایجاد تقابل بین باورها و اعتقادات استفاده کند.
وی تأکید کرد: در هزاره سوم و عصر دیجیتال که فضاهای مجازی جایگزین فضای فیزیکی شده، هویت‌زدایی و هویت‌سازی بسیار امر مهمی است، چراکه دشمن تلاش می‌کند با هویت‌زدایی در جامعه اسلامی هویت‌سازی کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل سیاست کلی نظام و تدبیر مقام معظم رهبری را در احیای این هویت بر مبنای ایرانی ـ اسلامی و انقلابی مهم و خطیر بیان کرد و یادآور شد: آنچه که در تیررس شبهه‌افکنی دشمن قرار دارد، نهضت عاشورا، مسئله منجی و ظهور امام عصر(عج) و مسئله ولایت است که دشمن سرمایه‌گذاری کلانی را در این زمینه انجام داده است.
حجت‌الاسلام ستوده افزود: شایسته است حضور در مساجد و تبلیغ در این زمینه را بر محور مسجد نه شخص خاص و مداح و عالم قرار دهیم و در کنار آن بهتر است از ظرفیت فضای مجازی با مدیریت درست به نحوی استفاده کنیم تا از مقالات و پایان‌نامه‌های متعدد در این فضا بهترین بهره‌برداری شود.
وی مردمی کردن برنامه‌های فرهنگی، اعتماد به جوانان و تشکل‌های مذهبی و دینی را مهم و خطیر توصیف کرد و گفت: ما در استان اردبیل با سه معضل و آسیب اجتماعی در حد بسیار بالا روبه‌رو هستیم که شامل نزاع، سرقت و طلاق است، در حالی که ما بهتر می‌توانیم با برنامه‌های فرهنگی و الگوهای دینی خشونت را تبدیل به محبت و طلاق را تبدیل به تحکیم بنیان خانواده کنیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیتی را در کشور یادآور شد و بیان کرد: این سیاست کلی که اخیراً از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده، دارای ۱۴ بند است که چندین بند آن مرتبط با نظام خانواده و نقش زنان و ارتباط آنها با گروه‌ها و نظام‌های مختلف است که امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در عملی کردن این مطالبه به حق مقام معظم رهبری تلاش کنیم.

captcha