ترویج فرهنگ قرآنی به مفهوم سعادت جامعه است
کد خبر: 1413406
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
مدیرعامل مجمع‌القرآن فاطمیون(س) گراش:

ترویج فرهنگ قرآنی به مفهوم سعادت جامعه است

خبرنگاران افتخاری/ قاسم ایزدیان: مدیرعامل مجمع‌القرآن فاطمیون(س) گراش طی سخنانی بیان کرد: ترویج فرهنگ قرآنی به مفهوم سعادت جامعه است.

حجت‌الاسلام شیخ‌سعید بصیری، مدیرعامل مجمع‌القرآن فاطمیون(س) شهرستان گراش در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: کلام وحی محتوی جمیع برنامه‌های سعادت بشری است و ترویج فرهنگ قرآنی به معنای سعادتمندی جامعه است. 

وی با اشاره به فعالیت مجمع‌القرآن فاطمیون گراش در نخستین سال فعالیت خود افزود: خوشبختانه در سال گذشته تعداد شش حافظ کل قرآن کریم و یک حافظ 15 جزء داشته‌ایم که سه تن از آن‌ها از خوزستان، شهرکرد و یاسوج و سه تن دیگر بومی بوده‌اند.

بصیری با بیان اینکه نیات مبارک مقام معظم رهبری، وجود 15 میلیون حافظ کل قرآن کریم در کشور است، اضافه کرد: در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و تحقق نیات معظم‌له این مجمع‌القرآن از پنجم خردادماه تا پنجم تیرماه سال جاری به‌عنوان زمان نا‌م‌نویسی ازعلاقه‌مندان حافظ کل قرآن اقدام کرده است.

وی گفت: با عنایت به تجارب سال گذشته مترصد بر آن شده‌ایم که امسال علاقه‌مندانی را جهت حفظ کل قرآن کریم از سراسر کشور و تحت شرایطی که اعلام می‌شود پذیرفته و با توجه به تجارب سنوات اولیه فعالیت این مجمع، در زمینه بسط امور قرآنی اهتمام ورزیم.

 بصیری در مورد شرایط داوطلبان بیان کرد: آقایان و بانوان علاقه‌مند جهت نام‌نویسی در حفظ کامل قرآن در یک سال در مجمع‌القرآن فاطمیون شهرستان گراش ابتدا باید اعتقاد راسخ به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت مطلقه فقیه داشته، از صحت و سلامت روحی و جسمی متمتع، درسنین بین 13 تا 25 سال و غیرمتأهل باشند و ازعهده آزمون و گزینش ورودی برآیند و با برخورداری از مسکن، تغذیه و امکانات و آموزش مناسب در هر ماه مبلغ یک‌صد هزار تومان پرداخت کنند.

بصیری بر ضرورت آموزش و حفظ کلام وحی در میان بانوان متأهل، خانه‌دار، شاغل و کارمند نیز تأکید و بیان کرد: در این زمینه نیز از پنج ماه پیش به فعالیت پرداخته و علاقه‌مندان توانسته‌اند تاکنون حدود چهار جزء را حفظ کنند که این طرح سه ساله و فاقد هرگونه شرط سنی و غیره بوده و از 10 تا 70 ساله می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

مدیرعامل این مرکز قرآنی در مورد ظرفیت تعداد داوطلبان گفت: در سال تحصیلی آتی به نام‌نویسی حداکثر 100 نفر از آقایان و بانوان اهتمام می‌شود که مسلماً نیمی از این تعداد در گزینش حذف و بغایت 50 تن از علاقه‌مندان باقی خواهند ماند که ظرفیت مکانی ما نیز همین تعداد بوده که مشتمل بر 25 نفر بانو و25 تن آقا خواهند بود.

این مسئول به اعزام مربیان قرآنی به روستاهای تابعه شهرستان نیز اشاره و با تأکید بر استقبال بانوان روستایی تصریح کرد: علاقه مردم به آموزش و حفظ کلام‌الله مجید آن‌گونه است که در کوچک‌ترین روستا(حسین‌آباد) قریب 60 نفر در طرح حفظ قرآن شرکت کرده‌اند.

بصیری بر آموزش صرف و نحو و مفاهیم در کنار حفظ قرآن طرح سه ساله نیز اشاره و مزایای حفظ کل قرآن مجید در طرح یک ساله را توصیف کرد و افزود: افراد علاقه‌مند به تحصیل در صورت موفقیت در کنکور سراسری کارشناسی می‌توانند مستقیماً در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های علوم قرآنی، معارف و ادبیات ادامه تحصیل دهند‌.

وی در پایان سخنان خود زمان شروع کلاس‌های آموزش آزمایشی طرح یک ساله را از 10 مرداد تا 10 شهریورماه سال جاری عنوان کرد.

captcha