آموزش مهارت‌های زندگی به خانواده‌ها ضرورت دارد
کد خبر: 1412937
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
رئیس مبارزه با مواد مخدر لرستان:

آموزش مهارت‌های زندگی به خانواده‌ها ضرورت دارد

گروه اجتماعی: امروزه ریشه بسیاری از مشکلات جامعه از جمله اعتیاد را باید در عدم برخورداری از مهارت‌های زندگی و حل مسئله جست‌وجو کرد.

حجت‌الله فراشی، رئیس مبازره با مواد مخدر استان لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، گفت: آموزش مهارت‌های خانواده یکی از الزامات جامعه کنونی است، همواره پیشگیری آسان‌تر از درمان است و ریشه بسیاری از مشکلات فرهنگی جامعه از جمله اعتیاد را می‌توان در عدم شناخت کافی و ناآگاهی نسبت به مهارت‌های زندگی جست‌وجو کرد.

وی افزود: مشاهده می‌شود که برخی از افراد به علت نداشتن مهارت حل مسئله در بحران‌های زندگی اعم‌ از شکست‌های عاطفی، مشکلات خانوادگی، غرور کاذب، لج‌ و لجبازی و نداشتن مهارت نه گفتن در مقابل سختی‌ها و فراز و نشیب‌های زندگی تسلیم شده و به پدیده مزموم اعتیاد روی می‌آورند.

فراشی اظهار کرد: روند روزافزون تولید مواد مخدر صنعتی یکی از موضوعات نگران‌کننده جامعه است به‌طوری که امروز بیش‌ از 16 هزار پایگاه اینترنتی در فضای مجازی به آموزش طریقه ساخت شیشه می‌پردازند و متأسفانه تولید این ماده خطرناک بدون سروصدا و رنگ و بو بوده و می‌تواند ظرف نیم ساعت در هر مکانی حتی با مساحت یک متر انجام شود.

رئیس مبارزه با مواد مخدر استان لرستان اظهار کرد: متأسفانه در حوزه مبارزه با مواد مخدر با آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی پیرامون علل وقوع این پدیده پرداخته نمی‌شود بلکه فقط در صدد به چالش کشیدن دستگاه‌های قضایی هستیم و نگاه ما نه پیشگیرانه بلکه درمانی است، طبق بررسی‌های انجام شده 80 درصد متأهلین جامعه ما به‌خاطر تأمین نیازهای جنسی به سمت مواد مخدر شیشه گرایش پیدا می‌کنند که این مشکل را می‌توان به یک مشاوره زناشویی مرتفع کرد، ما نباید این موضوعات مهم را خط قرمز بدانیم، بلکه خط قرمز می‌باید وقوع جرم و فحشا و تعرض در جامعه اسلامی باشد؛ لذا شایسته است که دیدگاه خود را عوض کنیم.
فراشی ادامه داد: گاهاً برخی از افراد بیکاری و مشکلات اقتصادی را عامل اعتیاد در جامعه می‌دانند این در حالی‌ست که 64 درصد از معتادین شاغل هستند و 74 درصد معتادین متأهل هستند لذا ما باید دیدگاه خود را تغییر داده و با آموزش مهارت‌های لازم به خانواده‎ها به صورت ریشه‌ای به مبارزه با بلای خانمان‌سوز اعتیاد بپردازیم.

captcha