مساجد، پایگاه اصلی اشاعه آموزه‌های دینی در جامعه هستند
کد خبر: 1405656
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸

مساجد، پایگاه اصلی اشاعه آموزه‌های دینی در جامعه هستند

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار گفت: مساجد اصلی‌ترین و مهم‌ترین پایگاه ترویج آموزه‌های دینی در جامعه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اگفت: مسجد همواره به‌عنوان اصلی‌ترین پایگاه مردمی و دینی در جامعه محسوب شده و نقطه آغاز بسیاری از حرکت‌ها و جنبش‌ها به شمار می‌آیند.
وی افزود: امروز با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان،احیای کارکردهای مساجد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان را در برابر دسیسه‌های دشمنان ایمن می‌کند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار با اشاره به اینکه مسجد نخستین مرکز و پایگاه عبادت و پرستش خداوند است، عنوان کرد: مساجد در حفظ و بالندگی اسلام بسیار تأثیرگذارند.
وی با بیان اینکه امروز با توجه به توسعه شهرها و جمعیت در مناطق روستایی، توسعه مساجد نیز ضروری است، اعلام کرد: توجه خیّران و مسئولان به توسعه مساجد و اماکن مذهبی ضروری است.
حجت‌الاسلام مختاری‌نیا ادامه داد: مساجد فقط پایگاه‌های فرهنگی و عبادی جامعه نیستند بلکه به‏ عنوان یک نهاد سیاسى پرتحرک در جامعه اسلامى مطرح می‌شوند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در پایان یادآور شد:همچنین همزمان با میلاد حضرت امام محمدتقی(ع)، مسجد جواد الائمه(ع) شهرستان بیجار افتتاح شد.

captcha