فرهنگ اسلامی برخاسته از مکتب اسلام و آموزه‌های قرآنی است
کد خبر: 1405056
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹

فرهنگ اسلامی برخاسته از مکتب اسلام و آموزه‌های قرآنی است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه فرهنگ مجموعه‌ای از اعتقادت، باورها، بینش و تفکر اسلامی است، گفت: فرهنگ اسلامی برخاسته از مکتب اسلام و آموزه‌های قرآنی است اما فرهنگ غربی براساس نیازهای آنی و مادی تعریف شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان پنج‌شنبه، 18 اردیبهشت‌‌ماه در اولین دوره تربیت نیروی نخبه ولایی که با حضور ۱۵۰ نفر از اعضای کانون‌های مساجد استان در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، گفت: فرهنگ اسلامی را فرهنگی مبتنی بر ارزش‌های الهی و نیازهای واقعی انسان معرفی کرد که انسان را از گزند انحرافات، ناکامی‌ها و آسیب‌ها حفظ می‌کند.
وی با بیان اینکه فرهنگ مجموعه‌ای از اعتقادت، باورها، بینش و تفکر اسلامی است، افزود: فرهنگ اسلامی برخاسته از مکتب اسلام و آموزه‌های قرآنی است اما فرهنگ غربی بر اساس نیازهای آنی و مادی تعریف شده است.
نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به وضعیت خانواده‌های نظام‌های توسعه‌یافته افزود: نظام‌های توسعه‌یافته از اقتصادی قدرتمند است و مردمان آن در رفاه هستند اما خانواده‌های آن متزلزل و از هم‌گسیخته است.
حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی افزایش آمار خودکشی در این خانواده‌ها را ناشی از کمرنگ کردن نقش دین در زندگی و برخورداری از دنیای صرفا مادی عنوان کرد.
وی فرهنگ اسلامی را با فرهنگ مادی غرب مقایسه کرد و افزود: فرهنگ اسلامی برخلاف فرهنگ مادی یک فرهنگ انسانی بر اساس نیازها و تمایلات واقعی بشر طرح‌ریزی شده است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه کل عالم هستی با نظم و ترتیب و با هدف و غایت مشخص خلق شده است، یادآور شد: آفرینش جهان، هدفمند، مدبرانه و از روی نظم و تدبیر است و لازم است زندگی افراد نیز با همین نظم و در راستای هدف خاصی باشد.

captcha