هنرمندان با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی به جامعه راهکار ارائه دهند
کد خبر: 1403400
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳

هنرمندان با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی به جامعه راهکار ارائه دهند

گروه هنر: امروزه ثابت شده است که با زبان هنر می‌توان آسیب‌های اجتماعی را کاهش داد؛ براین اساس هنرمندان وظایف خطیری برعهده دارند و باید بتوانند با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی راهکارهای برون‌رفت از مشکلات را به جامعه ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، حسن میلانی، رئیس حوزه هنری استان امروز، 15 اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 12 کارگروه تخصصی تصویرسازی، کاریکاتور، عکاسی، طراحی و نقاشی، موسیقی، فیلم‌نامه‌‌نویسی، تدوین، طنز، شعر، داستان، ادبیات پایداری و هنرهای قرآنی در سال جاری فعالیت می‌کنند.
میلانی افزود: رویکرد حوزه هنری برای سال 93 تولید‌محور بودن است؛ لذا کارگروه‌ها تمام اهتمام خود را جهت تولید آثار ارزشی و فاخر به‌ کار گیرند.
وی ادامه داد: نگاه حوزه هنری استان به کارگروه‌ها نگاهی رفیع و بنیادین است و مسئولان کارگروه‌ها بایستی کادرسازی فرهنگی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.
میلانی با بیان اینکه امروزه همه به این نتیجه رسیده‌ایم که با زبان هنر می‌توان آسیب‌های اجتماعی را کاهش داد، اضافه کرد: بر این اساس هنرمندان وظایف خطیری برعهده دارند و باید بتوانند با استفاده از آموزه‌های قرآنی راهکارهای برون‌رفت از مشکلات را به جامعه ارائه دهند.
رئیس حوزه هنری استان توجه به شهرستان‌های استان را از دیگر برنامه‌های محوری حوزه هنری برای سال جاری عنوان کرد و گفت: حوزه هنری در رویکرد جدید بنا دارد فعالیت‌های فرهنگی ـ هنری خود را غیر از تبریز در شهرستان‌ها نیز برگزار کند و به‌نوعی شهرستان‌های استان را تحت پوشش فعالیت‌های هنری خود قرار دهد.
میلانی هدف از این اقدام را کشف و جذب استعدادهای درخشان در شهرستان‌ها برشمرد و تأکید کرد: بدون شک در شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی استعدادهای نهفته‌ای وجود دارد که می‌توان با کشف، شناسایی و هدایت آن‌ها هنر این مرز و بوم را ماندگارتر کرد.

captcha