واکاوی موانع تحقق آموزه‌های دینی، نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی دارد
کد خبر: 1400149
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰

واکاوی موانع تحقق آموزه‌های دینی، نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی: عضو جامعه قاریان قرآن با اشاره به بهره‌گیری از فرهنگ قرآنی در پیشرفت جامعه، گفت: ریشه‌یابی و واکاوی موانع تحقق آموزه‌های دینی، نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی دارد.


عباس کیفی‌بجستانی، عضو جامعه قاریان قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، با اشاره به بهره‌گیری از فرهنگ قرآنی در پیشرفت جامعه و تحقق نام سال گفت: ریشه‌یابی و واکاوی موانع تحقق آموزه‌های دینی، نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی دارد.



وی با بیان اینکه امروز فضای جامعه اسلامی بیش از پیش نیازمند تعلیمات دینی و نزدیک‌شدن به امور قرآنی است، اظهار کرد: در شرایط کنونی حمایت و پشتیبانی از کارهای فرهنگی به‌ویژه ترویج فرهنگ قرآنی برای تحقق منویات رهبری امری لازم و ضروری است.



ترویج قرآن نیاز به تقویت اعتقادات و انگیزه الهی دارد



کیفی‌بجستانی با بیان اینکه اقدامات فرهنگی در زمینه ترویج قرآن نیاز به تقویت اعتقادات و انگیزه الهی دارد، افزود: در سایه قرآن می‌‌توان به پیشرفت خوبی در جامعه دست یافت؛ لذا همه مردم ایران اسلامی باید جهت ترویج فرهنگ قرآنی تلاش و کوشش کنند.



عضو جامعه قاریان قرآن با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران از آموزه‌‌های قرآنی الگو گرفته است، اظهار کرد: ترویج فرهنگ قرآنی نیازمند سرمایه‌‌گذاری بیشتر در این حوزه است.



کیفی‌بجستانی ادامه داد: ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی میان جوانان باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد زیرا تنها راه نجات ما از آسیب‌های اخلاقی تمسک به قرآن و آموزه‌های دینی است.



مقابله با تهاجم فرهنگی در سایه رهنمودهای رهبری



وی عنوان کرد: در شرایطی که شاهد تهاجم گسترده فرهنگی غرب در جامعه هستیم همه وظیفه داریم زمینه ارتباط بیشتر جوانان را با قرآن و آیات الهی فراهم کنیم و این کار در سایه رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری محقق می‌شود.



عضو جامعه قاریان قرآن با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت قرآن کریم برای ارتباط بیشتر با مسلمانان گفت: کشور ما در حوزه فعالیت‌های قرآنی جزو سه کشوراول دنیا است و ما باید از این ظرفیت برای تبلیغ در حوزه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی استفاده کنیم.



کیفی‌بجستانی گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و خون شهدا فرهنگ حاکم بر کشور فرهنگ قرآنی است؛ لذا ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه نیازمند تلاش مضاعف عموم مردم است.



وی انس بیشتر جوانان با قرآن کریم را موجب خنثی‌شدن توطئه‌های دشمنان دانست و یادآور شد: ترویج فرهنگ قرآنی و آشناسازی بیشتر نسل کنونی با کتاب آسمانی مهم‌ترین راه مقابله با هجمه‌های استکبار جهانی است.

captcha