ترویج فرهنگ قرآنی با همکاری عالمان دینی میسر می‌شود
کد خبر: 1392939
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲

ترویج فرهنگ قرآنی با همکاری عالمان دینی میسر می‌شود

گروه سیاسی: امام جمعه رفسنجان گفت: ترویج فرهنگ قرآنی ـ دینی با همکاری عالمان دینی میسر می‌شود و همه باید نسبت به آن اهتمام بورزیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور، امام جمعه رفسنجان روز گذشته، 22 فروردین در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه رعایت تقوا بر درجات کمال آدمی می‌افزاید، گفت: تقوا ذخیره آخرت برای صاحبانش است.
وی افزود: فقیران در پیشگاه خداوند حقوقی دارند که در اموال افراد توانگر نهفته شده و پیامبر(ص) فرمودند؛ وای بر توانگرانی که روز قیامت فقیران از آنها شکایت می‌کنند و اگر این حق ادا نشود، گرفتاری‌های زیادی به‌وجود می‌آید.
امام جمعه رفسنجان با تأکید بر انجام صله رحم اظهار کرد: این مهم هم پاداش اخروی دارد و هم دنیوی و کسی‌که این عمل نیکو را انجام دهد عمرش زیاد و مالش افزایش پیدا می‌کند.
وی با اشاره به فرمایش رسول گرامی اسلام بیان کرد: ایشان بر صله رحم تأکید فراوان داشتند و برای کسی‌که آن را انجام می‌دهد، حب خداوند، گشایش در روزی، طولانی شدن عمر و بهشت را بشارت داده‌اند.
حجت‌الاسلام رمضانی‌پور با تسلیت ایام شهادت حضرت ام‌البنین(س) ایشان را همسر و مادر شهید خواند و اظهار کرد: مادران و همسران شهدا حق زیادی بر گردان ما دارند و رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، اگر صبر و استقامت آنها نبود، شوق جهاد در راه خدا در دل مردان می‌خشکید.
امام جمعه رفسنجان گفت: عزم ملی و مدیریت جهادی را باید در حوزه فرهنگ نشان دهیم و تا زمانی‌که این مهم محقق نشود ما عقب هستیم.
وی به قدرت نرم نظام اشاره ‌و بیان کرد: همان‌طور که دشمن جنگ نرم علیه جوانان ما را به راه انداخته است ما هم قدرت فرهنگی ناب و اصیلی داریم که در عرصه‌های مختلف تأثیرگذار بوده است.
حجت‌الاسلام رمضانی‌پور اظهار کرد: منابع قدرت فرهنگی در نظام ما کم نیست و لایه‌های فرهنگی و انقلابی باید در جامعه شناسایی شود.
وی هویت فرهنگی را مایه پیروزی و اقتدار ایران اسلامی دانست و بیان کرد: مؤسسه‌ها و نهادهای فرهنگی نباید تنها اسم فرهنگی بودن را یدک بکشند، بلکه باید در عمل ثابت کنند که فرهنگی هستند.

captcha