مراسم اختتامیه مسابقه «انقلاب من؛ آرمان من» در مشهد برگزار شد
کد خبر: 1392243
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱
با حضور ابراهیم حاتمی‌کیا؛

مراسم اختتامیه مسابقه «انقلاب من؛ آرمان من» در مشهد برگزار شد

گروه اجتماعی: مراسم اختتامیه مسابقه «انقلاب من؛ آرمان من» با عنوان جشن بزرگ اقتدار و دانش با حضور ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان سینما شب گذشته، 19 فروردین‌ در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم اختتامیه مسابقه «انقلاب من؛ آرمان من» با عنوان جشن بزرگ اقتدار و دانش با حضور ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان سینما و هزاران نفر از دانش‌آموزان مشهدی و خانواده‌های آنان شب گذشته، 19 فروردین در ورزشگاه شهید بهشتی مشهد برگزار شد.

براساس این گزارش، تلاوت قرآن، پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، صلوات خاصه علی بن موسی الرضا(ع) و اجرای گروه موسیقی آکوپلا از جمله برنامه‌های آغازین این مراسم بود.

ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان فیلم «چ» در ادامه این جشن بزرگ، با بیان اینکه فیلم «چ» درباره قهرمانان انقلاب است، گفت: انگیزه من از ساخت فیلم «چ» به تصویر کشیدن زندگی و کارهای بزرگ شهیدانی همچون شهید چمران است تا جوانان این افراد را بیشتر بشناسند و ارزش این انقلاب را درک کنند.

وی با اشاره به اینکه فیلم «چ» با هدف معرفی شهید چمران به نسل جوان ساخته شده است، تاکید کرد: لازم است هنرمندان در عرصه‌های مختلف، برای حفظ ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس یک بازنگری در وقایع 34 سال گذشته داشته باشند و با نگاهی نو آثاری جدید بیافرینند، آثاری که برای نسل جوان تازگی داشته باشد.

این کارگردان سینما با بیان اینکه در سینمای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی کارهای کمی شده و آنچه انجام گرفته در شأن قهرمانان و شخصیت‌های تأثیرگذار این دوران نبوده است، اظهار کرد: هنوز نقش تأثیرگذار شخصیت‌های بسیاری که در دوران انقلاب و دفاع مقدس از جان خود گذشتند، برای جامعه امروز تبیین نشده است تا جوانان ارزش انقلاب و دفاع مقدس را درک کنند و در حفظ آن بکوشند.

حاتمی‌کیا بیان کرد: از آنجا که دوران دفاع مقدس به فاصله دو سال پس از انقلاب اسلامی به وقوع پیوست؛ لذا فرصتی به وجود نیامد که هنرمندان تئاتر و سینما درباره شخصیت‌های تأثیرگذار و در واقع قهرمانان انقلابی اثری بیافرینند و آنان را به نسل جوان معرفی کنند.

وی در پایان عنوان کرد: امیدوارم برای تک تک قهرمانان جنگ و انقلاب فیلم ساخته شود و این افراد با تمام خصوصیات و ابعاد زندگیشان به نسل جوان معرفی شوند.

بنا بر این گزارش، اجرای پوستچی، خادم امام هشتم(ع) در مدح امام رضا(ع)، اجرای سه ترانه ویژه شهدای هسته‌ای توسط حامد زمانی، خواننده موسیقی پاپ کشورمان با عناوین آهنگ راز روشن، مرگ بر آمریکا و پایداری و همچنین اهدای لوح تقدیر و هدایا به برندگان مسابقه «انقلاب من؛ آرمان من» از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

یادآور می‌شود، جشن بزرگ دانش و اقتدار به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای و اختتامیه مسابقه «انقلاب من؛ آرمان من» به همت مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار شد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فاطمه نصیرنیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۱/۱۳ - ۲۱:۲۲
0
0
سلام خدا قوت.
من از برندگان اولین مرحله مسابقه انقلاب من آرمان من هستم .برنامه اختتامیه فوق‌العاده بود.جزء بهترین خاطرات عمر من هستش
captcha