انتقال آموزه‌های قرآنی به 2 هزار نفر از زندانیان خراسان جنوبی
کد خبر: 1391124
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶

انتقال آموزه‌های قرآنی به 2 هزار نفر از زندانیان خراسان جنوبی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی از انتقال آموزه‌های قرآنی به 2 هزار نفر از زندانیان استان در سال گذشته خبر داد و گفت: در این راستا آموزش‌های قرآنی در سطوح مختلف به زندانیان ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، محمدعلی اربابی، مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی در جمع کارکنان این اداره امروز، 17 فروردین گفت: در سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با کانون فرهنگی ـ هنری انصارالرضا(ع) زندان مرکزی بیرجند به‌منظور انتقال مفاهیم قرآنی و نماز منعقد شد.

وی هم‌چنین به انعقاد تفاهم‌نامه در زمینه نماز با دیگر ادارات فرهنگی اشاره کرد و افزود: بالغ بر 2 هزار نفر از زندانیان استان آموزش‌های لازم در زمینه روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، نفسیر، درک مفاهیم، حفظ، قرائت و اذان را در سال گذشته فرا‌گرفته‌اند.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری گفتمان‌ها و پرسمان‌های دینی با موضوع نماز در زندان‌های استان اظهار کرد: هم‌چنین 10 کارگاه آموزشی نماز با حضور اساتید استانی و کشوری در سال گذشته برگزار شده است.

اربابی به اقامه نماز جماعت در تمامی زندان‌های استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تمامی نمازخانه‌ها به سیستم صوتی، فرش سجاده‌ای، محراب، دستگاه خوشبو‌کننده و کتیبه‌های نماز مجهز هستند.

وی برگزاری مسابقات کتابخوانی، مقاله‌نویسی، طرح مهارت‌سنجی قرائت نماز کارکنان(تجویدالصلاة)، تجلیل از خادمان نماز، برگزاری مسابقه وبلاگ‌نویسی با موضوع نماز ویژه پرسنل و خانواده‌های آنها و برگزاری جشنواره نماز را از دیگر برنامه‌های فرهنگی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی خراسان جنوبی در سال گذشته عنوان کرد.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی در ادامه از آزادی 68 زندانی جرائم غیر‌عمد استان در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: مجموع بدهی این زندانیان 85 میلیارد و 755 میلیون ریال بوده است.

اربابی با بیان اینکه از مجموع این بدهی 73 میلیارد ریال از شاکیان رضایت اخذ شده است، ابراز کرد: 900 میلیون ریال ستاد دیه استان برای آزادسازی این زندانیان کمک کرده است.

وی با اشاره به مرخصی زندانیان در ایام نوروز بیان کرد: 605 نفر از ندانیان زندان مرکزی بیرجند به مرخصی اعزام و و 18 نفر با مرخصی پایان حبس از زندان آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی توجه و اهتمام ویژه در اجرای برنامه‌های آموزشی ـ تربیتی به‌ویژه در حوزه‌های مذهبی ـ معنوی را در ارتقای اهداف تربیتی مؤثر دانست و گفت: باید با ایجاد محیطی سالم تربیتی ـ آموزشی برای مددجویان، در راستای اجرای برنامه‌های کاهش آسیب رفتارهای پر‌خطر اقدام شود.

اربابی با تأکید بر اینکه در سال گذشته برنامه‌های مشاوره و اصلاح رفتار برای 749 نفر از زندانیان ارائه شده است، یادآور شد: ارائه خدمات درمانی در سطوح پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک به زندانیان و خانواده‌های آنها در دستور کار این سازمان قرار دارد.

captcha