اجرای طرح «اکرام ایتام» در استان مرکزی در آستانه سال نو
کد خبر: 1382952
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳

اجرای طرح «اکرام ایتام» در استان مرکزی در آستانه سال نو

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی از اجرای طرح اکرام ایتام با هدف ترویج فرهنگ نوع‌دوستی در آستانه سال نو در سطح استان خبر داد.

محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به اجرای طرح اکرام ایتام در آستانه سال نو، گفت: طرح اکرام ایتام کمیته امداد همه‌ساله در ایام مختلف با هدف ترویج فرهنگ نوع‌دوستی و کمک‌های انسان دوستانه به ایتام وکودکان بی‌سرپرست برگزار می‌شود و امسال نیز این طرح در آستانه سال نو در سطح استان اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: پایگاه‌های مستقر کمیته امداد همزمان با هفته احسان و نیکوکاری در سطح استان و شهرستان‌های تابعه آماده خدمت به مردم نیک اندیش استان برای یاری رساندن به این کودکان بی‌سرپرست و ایتام خواهد بود.

ولیئی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 12 هزار و 500 حامی در سطح استان مرکزی  سرپرستی 2 هزار و 880  یتیم و کودک بی‌سرپرست تحت حمایت نهاد کمیته امداد را بر عهده دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان افزود: هر یک از این حامیان ماهانه 30 هزار تومان به حساب هر یتیم و کودک تحت حمایت خود واریز می‌کند.

وی اعلام کرد: طی سال‌ جاری 3 میلیارد و 314 میلیون تومان مبالغ بلاعوض توسط حامیان به حساب ایتام و کودکان تحت حمایت کمیته امداد استان واریز شده و این رقم نسبت به سال‌های گذشته با رشد بسیار خوبی مواجه بوده است.

ولیئی با اشاره به فعالیت مجموعه کمیته امداد در حوزه فرهنگی، ادامه داد: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون بیش از 2 میلیارد و 49 میلیون تومان در حوزه توانمندسازی فرهنگی افراد تحت حمایت این نهاد پرداخت شده که بخشی از این اعتبارات در حوزه تأمین امکانات تحصیلی برای دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی، خدمات مشاوره ای و ... صرف شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان اعلام کرد: در حوزه توانمندسازی اقتصادی کمیته امداد از ابتدای سال‌ جاری 2 هزار و 201 مورد فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت ایجاد شده که در این راستا 14 میلیارد و 779 میلیون تومان اعتبار جذب شده است.

وی افزود: در حوزه آموزش از ابتدای سال‌ جاری تاکنون 8 هزار و 911 مددجوی کمیته امداد استان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در دوره‌های کوتاه و بلند مدت  گذرانده اند که در مجموع بیش از 210 میلیون تومان اعتبار به این امر اختصاص یافت.

ولیئی اظهار کرد: یکی از برترین فعالیت‌های خدماتی کمیته امداد کمک به ازدواج آسان جوانان است که در همین راستا از ابتدای سال جاری بیش از هزار جهیزیه با اعتبار 793 میلیون تومان به دختران در شرایط ازدواج اهدا شد و پیش بینی شده تا  به مناسبت 14 اسفند مصادف با سالروز تأسیس کمیته امداد نیز 110 سری جهیزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت این نهاد اهدا شود.

وی افزود: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون بالغ بر 17 میلیارد تومان به صورت بلاعوض به 37 هزار و 458 خانوار تحت حمایت این نهاد مستمری پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان در پایان از برگزاری جشن خودکفایی مددجویان تحت حمایت این نهاد خبرداد و گفت: تا پایان امسال جشن خودکفایی 120 هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد کشور برگزار می‌شود که قریب به 2 هزار و 110 نفر از این مددجویان مربوط به استان مرکزی هستند که به لطف الهی با حمایت این نهاد به خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.

captcha