جشنواره مطبوعات کودک؛ جایگاهی برای تدوین شیوه‌های تربیتی بر اساس ارزش‌های اسلامی
کد خبر: 1376278
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران عنوان کرد:

جشنواره مطبوعات کودک؛ جایگاهی برای تدوین شیوه‌های تربیتی بر اساس ارزش‌های اسلامی

خبرنگاران افتخاری/ قاسم عزیزاده گرجی: مدیر کل آموزش و پرورش مازندران جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان را جایگاهی مؤثر برای تدوین شیوه‌های درست تربیتی کودک و نوجوان بر اساس ارزش‌های اسلامی عنوان کرد.


به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سیدعلی قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه ادار‌ه‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به همت هنرمندان و مربیان مازندرانی، موفقیت­‌های فراوانی را کسب کرد و لیاقت و شایستگی برگزاری این جشنواره را دارد، گفت: با توجه به ضرورت این رویداد در استان، جای بسی افتخار است که مازندران برای نمایش آثار حوزه کودک انتخاب شد.



وی با بیان اینکه رسانه‌ای مختلف بنا به ماهیت ذاتی خود، بیشترین نقش را در جهت‌دهی افکار کودکان می‌توانند برعهده داشته باشند، افزود: امیدواریم بزرگان عرصه رسانه‌ای کشور نیز به مازندران بیایند و سبب رونق این جشنواره شوند.



مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در مورد دستاوردهای جشنواره ملی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی کودک و نوجوان گفت: عرضه محتوای رسانه‌ها برای کودکان و نوجوانان در مجموعه‌ای که از سراسر کشور حضور دارند، شکوفایی استعدادها را موجب خواهد شد.



وی کسب تجارب سازنده برای نوجوانان به واسطه شرکت در جشنواره ملی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی کشور را مفید ارزیابی کرد و ادامه داد: نوجوانان در این ایستگاه پررونق، به تجاربی دست پیدا می‌کنند که شاید بدون برگزاری این جشنواره، سال‌ها زمان نیاز است تا به آن نائل آیند.



قاسمی بیان کرد: این جشنواره فرصتی را فراهم می‌کند تا  کودکان و نوجوان در تب و تاب رقابتی سازنده قرار گیرند و آخرین تولیدات و محتواهای تولیدی مربوط به خود  را ببیند و این امر می‌تواند به عنوان عاملی در تعالی‌بخشی نگاه و نظر آنان  کارآمد باشد.



مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه برگزاری جشنواره سبب تقویت مراکز متولی امور مربوط به کودک و نوجوان  در استان  می‌شود،  تصریح کرد: این مراکز فرصت مناسبی را پیش رو دارند تا با تحلیل مهمانان حاضر در جشنواره، مجموعه فعالیت‌های خود را به نقد بگذارند.



قاسمی به  تأثیر جشنواره در فرهنگ‌سازی و رشد فکری کودکان و نوجوانان، اشاره کرد و گفت: فضای مجازی، فرصت بی‌بدیلی برای جلب نگاه و نظر کودکان و نوجوانان به شمار می‌آید.



وی ادامه داد: این جشنواره  ساز و کار و ابزار لازم را برای آموزش‌های مختلف و مورد نیاز کودکان  دراختیار دارد و با جوهر هنری که در لایه‌های آثار، خود را نشان می‌دهد سبب  جذابیت بیشتر می‌شود که می‌توان از این فوائد در نهادینه کردن مضامین فرهنگی جامعه استفاده کرد.



مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اظهار کرد: با توجه به روند پرشتاب دگرگونی‌های اساسی در حوزه‌های مختلف زندگی و  اهمیت دیدگاه‌ها و رویکردهای ارزنده اندیشمندان دنیای اسلام در پرورش کودکان، این جشنواره می‌تواند جایگاهی برای هم‌اندیشی در تدوین شیوه‌های درست ارائه دیدگاه‌های اسلامی در تربیت و رشد کودکان باشد.



وی افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کودکان و نوجوانان با حضور اساتید مطرح کشوری نیز یادگاری خوبی برای مازندران خواهد شد تا نوجوانان ما بتوانند از تجربه‌های آنان بهره گیرند.



قاسمی با بیان اینکه در آموزش و پرورش با تحول عظیمی روبه‌رو هستیم و مدارس ما در جهت رویکردهایی نو حرکت می‌کنند، گفت: با تغییراتی که در محتواهای کتاب درسی با هدف فعال‌تر کردن دانش‌آموزان و شکوفایی خلاقیت آن‌ها حاصل شده، فعالیت‌های رسانه‌ها و مطبوعات می‌توانند به موازات آموزش و پرورش برای پرورش فکری نوجوانان حرکت کنند‌.



وی تعامل رسانه‌ها و آموزش و پرورش به منظور رسیدن به مقصد اصلی تعلیم و تربیت را باارزش دانست و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند در به‌روزرسانی کتاب‌ها نقش داشته باشند چون  ارائه آثاری همسو با محتوای کتاب درسی، یاری‌گر دانش‌آموزان در رسیدن به اهداف کتب درسی است. 

captcha