عمل به قرآن و سنت؛ از عوامل آرامش‌بخش روح و روان انسان
کد خبر: 1376012
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۰

عمل به قرآن و سنت؛ از عوامل آرامش‌بخش روح و روان انسان

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان عمل به قرآن و سنت را از عوامل آرامش‌بخش روح و روان دانست و گفت:‌ هم‌سو بودن زندگی انسان‌ها با قرآن انسان را به آرامش روحی و روانی می‌رساند.

حجت‌الاسلام علی رستمی، معاون امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به اینکه جوامع امروزی آرامش را فقط در مادیات می‌بینند، اظهار کرد: لذت‌های مادی ـ دنیایی زودگذر هستند و آرامش ابدی را در پی ندارند.
وی با اشاره به اینکه اولین ثمره آرامش در زندگی، داشتن یک زندگی متعال است، عنوان کرد: انسان با آرامش، زندگی بدون استرس و دغدغه‌ای را خواهد داشت. کسی‌که با خدا معامله کرده و در حد وسع و توان خود با او ارتباط دارد، آرامش لازم را دریافت می‌کند.
معاون امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان با بیان اینکه دستورات قرآن سرشار از نکات مهمی برای سلامت روح و روان انسان‌هاست، اعلام کرد:‌ پرهیز کردن از گناهان قلبی مانند حرص، طمع و حسادت موجب ایجاد آرامش برای انسان می‌شود.
معاون امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: اگر انسان‌ها آموزه‌های قرآنی را در زندگی خود پیاده کنند، آرامش و نورانیت قرآن را می‌توانند در زندگی خود جاری کنند.

تأسی از آموزه‌های قرآنی؛ عاملی مؤثر برای آرامش روح و روان
وی با اشاره به آیه 28 سوره رعد «أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ؛ آگاه باش که با یاد خدا دلها آرامش مى‏ یابد»، گفت: آرامش روح و روان با تأسی از آموزه‌های قرآنی ایجاد می‌شود.

حجت‌الاسلام رستمی بیان کرد: عمل به قرآن و سنت را از عوامل آرامش‌بخش روح و روان دانست و تصریح کرد:‌ اگر زندگی انسان‌ها در چارچوب قرآن و هم‌سو با آن باشد، به آرامش روحی و روانی خواهند رسید.
حجت‌الاسلام رستمی اظهار کرد: متأسفانه امروزه انسان‌ها آرامش را در جهان غرب جستجو می‌کنند در حالی‌که خود جهان غرب امروز در منجلاب نداشتن آرامش دست و پا می‌زند.
وی انجام دادن گناه را برهم زننده آرامش عنوان کرد و ادامه داد: گناه انسان‌ها را دچار تزلزل کرده و نورانیت و آرامش قلبی را از انسان‌ها می‌گیرد.
معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه باید زندگی افراد گناهکار را مورد بررسی قرار داد و از تجربه‌های آنان درس گرفت، عنوان کرد:‌ سرگذشتی افرادی چون صدام حاکی درس‌‌ عبرتی برای انسان‌ها است.
وی در پایان با اشاره به آیه چهار سوره فتح ‌«هُوَ الَّذِی أَنزَلَ السَّکِینَةَ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لِیَزْدَادُوا إِیمَانًا مَّعَ إِیمَانِهِمْ؛ او‌(خداوند) کسی است که آرامش را در دل‌های مؤمنان نازل کرد تا ایمانی بر ایمانشان بیفزاید»، یادآور شد: می‌توان به این نتیجه رسید که آرامش و اطمینان دل‌ها و نفوس، نصیب قاریان و تلاوت‌کنندگان قرآنی می‌شود که از درجات ایمانی بهره‌مند باشند و هر چه انس آن‌ها با قرآن بیشتر باشد، درجات ایمانشان بالاتر می‌رود و هرچه درجات ایمان بالاتر باشد، آرامش، اطمینان و امنیت بیشتری را احساس می‌کنند.

captcha