22 بهمن؛ فرصت بازنگری در ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب
کد خبر: 1373623
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰

22 بهمن؛ فرصت بازنگری در ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب

گروه سیاسی: رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: 22 بهمن فرصت بازنگری در ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب برای تحقق اهداف نظام است.


حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه قرآن یک حقیقت همیشه زنده است، گفت: اصل انقلاب برای احیای اسلام و قرآن بود و در این راه عده‌ای با اعتقاد وسیع نیروهای باطل را شکست دادند و با پای گذاشتن در وادی معنویت و ایثار خود را جاودانه ساختند.



وی افزود: تمام آموزه‌های دینی برگرفته از قرآن است چراکه این کتاب آسمانی مختص یک دوره خاص نیست بلکه برای تمام دوران‌ها و نیازهای گوناگون بشریت است.



رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه کیفی‌سازی برنامه‌های قرآنی موجب رشد و تعالی اسلام در تمام جهان می‌شود، اظهار کرد: تنها پول و سرمایه موجب رشد و پیشرفت بشریت نمی‌شود بلکه احترام متقابل به تمام ملت‌ها، اجرای عدالت و اینکه اسلام تا زمانی‌که تمام جهان به ظلم وستم متوسل نشده‌، آشتی دارد و پاسخگوی همه دعاوی است.



کیفی‌سازی مفاهیم قرآن‌؛ گامی در صدور انقلاب به جهان



حسینی ادامه داد: کیفی‌سازی قرآن باعث صدور انقلاب به تمام جهان می‌شود و با کیفی‌سازی می‌توان اثربخشی را در جوانان و دیگر افراد جامعه بالا برد همان‌طور که کشورهای غربی از این کتاب بهره می‌گیرند.



وی با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: «مردم ایران عاشق قرآن هستند و انقلاب اسلامی، راه را برای پیوستن جوانان و نوجوانان به کاروان عاشقان قرآن کریم گشوده است، امروز روح قرآن حاکم بر کشور است و جاذبه آن جوانان و نوجوانان را مجذوب محافل قرآن کرده است، ایران اسلامی متکی به معارف قرآن است ونظام اسلامی در تلاش است که معارف قرآنی را در سطح عموم مردم گسترش دهد زیرا در این صورت ایران اسلامی شکست‌ناپذیر خواهد بود»، عنوان کرد: رمز پیروزی انقلاب، قرآن و الهام گرفتن از مبانی آن است.



رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان جنوبی شکوفایی معنوی و گرایش مردم به‌سمت ارزش‌های اسلامی، احیای تفکر درست درباره ولایت فقیه، استکبارستیزی، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و مطرح‌شدن اسلام در صحنه‌های بین‌المللی به‌عنوان قدرتی قابل توجه را از نتایج داشتن رویکرد همه جانبه به قرآن دانست.



حسینی یادآور شد: اساس فعالیت کمیته قرآن ستاد دهه فجر معرفی دستاوردهای معنوی و قرآنی پس از انقلاب، شناساندن قرآن به قشر جوان، اجرای برنامه‌های قرآنی به صورت صحیح و بدون موازی‌کاری و فراهم‌سازی حضور و مشارکت فعالان و چهره‌های قرآنی در امر برنامه‌ریزی مراسم سالگرد پیروزی انقلاب است.

captcha