لزوم استخدام افراد بومی برای ایجاد امنیت در مرزهای اسلامی
کد خبر: 1366559
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹
ذوالفقاری تأکید کرد:

لزوم استخدام افراد بومی برای ایجاد امنیت در مرزهای اسلامی

گروه اجتماعی: فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به استخدام افراد بومی برای امنیت مرزها، گفت: در استخدام رسمی، بیشترین پذیرش برای خدمت در مرز از استان‌های مرزی انجام می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حسین ذوالفقاری، فرمانده مرزبانی کشور امروز، ششم بهمن در جمع اصحاب رسانه مجموع اعتبارات مصوب انسداد مرزهای کشور را طی 10 ماهه سال جاری 82 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان 27 میلیارد تومان معادل 31 درصد آن تخصیص یافته است.



وی با اشاره به استخدام افراد بومی برای امنیت مرزها، افزود: در استخدام رسمی، بیشترین پذیرش برای خدمت در مرز از استان‌های مرزی انجام می‌شود زیرا آشنایی بیشتری با مناطق مرزی دارند.



فرمانده مرزبانی کشور تأکید کرد: در بخش استخدام غیررسمی نیز داوطلبانی که آمادگی دارند با یکسری مقررات و تحت عنوان «مرزیار» می‌توانند با مرزبانی همکاری داشته باشند که در حال حاضر در سیستان و بلوچستان این اقدام عملیاتی شده است و در سال آینده این طرح گسترش می‌یابد.



وی در ادامه از افزایش 25 درصدی کشف سوخت قاچاق از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: در بخش زیادی از سیستان و بلوچستان و در حوزه دریای عمان و خلیج فارس و بخشی نیز در شمال و شمال غرب کشور با پدیده سوخت قاچاق مواجه هستیم.



ذوالفقاری، دلیل عمده اقدام برخی از افراد به قاچاق سوخت را تفاوت قیمت سوخت در داخل کشور با کشورهای ذکر کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون 430 تن انواع مواد مخدر در مرزها و توسط نیروی انتظامی کشور کشف شده است.



وی ادامه داد: بیش از 70 درصد این کشفیات مربوط به شرق، حاشیه شرق و جنوب کشور از استان هرمزگان تا خراسان رضوی است.

captcha