به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، سیدمجید عاملیان، مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان 20 دی در سومین اجلاس کانون مدارس اسلامی کشور که در اصفهان برگزار شد، گفت: تربیت از عمیقترین واژهها در دین اسلام است و شکوفایی عقل را دنبال میکند و در این بخش کانون مدارس اسلامی نقش خاصی در تبیین معنای واقعی تربیت دارند.
وی بیان کرد: مدارس دینی به تمام شئونات اسلامی توجه میکند و گستره مدرسه دینی بسیار عمیق است و این مدارس نباید فقط به عنوان یک سرفصل مدنظر قرار بگیرند.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان تصریح کرد: انس با آموزههای قرآن یکی از اصلیترین مباحث مدارس اسلامی است و سختکوشی در کسب علم و ترویج معنویت از ویژگیهای این مدارس است.
عاملیان اظهار کرد: زمانشناسی یکی از ضرورتهای بقای این مدارس با حفظ اصول است و در این بخش تحجر فقط ما را از مدرسههای اسلامی دور میکند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به نقش رهبری دبیران باید از جهتهای گوناگون نسبت به معلمان این حوزه وسواس داشته باشیم و اصول انقلاب اسلامی و ولایت فقیه باید بخشی از آموزشها در مدارس اسلامی باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان تصریح کرد: وجود محتواهای برنامهای باید در این مدارس مورد توجه قرار بگیرد و علاوه بر مفاهیم و تعاریف مشترک از مدارس اسلامی، توسعه این مدارس باید در اولویت قرار گیرد.
عاملیان بیان کرد: آموزش و پرورش در بخشهای مشارکت مردمی مشکلات این حوزه را شناسایی کرده و چهار راهبرد را برای حل موانع مشارکتهای مردمی در نظر گرفته است.