4 هزار دانشجوی مهدی یاور با امام عصر(عج) تجدید بیعت می‌کنند
کد خبر: 1351716
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۶
در 9 ربیع‌الاول؛

4 هزار دانشجوی مهدی یاور با امام عصر(عج) تجدید بیعت می‌کنند

گروه اجتماعی: چهار هزار دانشجوی مهدی‌یاور در روز 9 ربیع‌الاول با حضور در مسجد جمکران با امام عصر(عج) تجدید بیعت می‌کنند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، 9 ربیع‌الاول از سوی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها به عنوان روز «دانشگاه، مهدویت و انتظار» نامیده شد و برای گرامیداشت این روز از سوی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها ستادی متشکل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، بسیج دانشجویی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه‌های آزاد، پیام نور، علمی کاربردی، فنی حرفه‌ای و نیز بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) و معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران تشکیل شد.



طبق برنامه‌‌ریزی این ستاد امسال با همکاری هیئت رزمندگان اسلام مراسم پرفیض دعای ندبه طی روز جمعه، هشتم ربیع‌الاول مصادف با 21 دی‌ماه، در دانشگاه‌های استان‌های گلستان، مازندران، خوزستان، اصفهان، فزوین،‌ یزد و همدان با حضور سخنرانان و مداحان برجسته کشوری برگزار می‌شود.



مراسم تجدید بیعت دانشگاهیان با امام عصر(عج) نیز 21 دی‌ماه،  مصادف با نهم ربیع‌الاول بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد مقدس جمکران با حضور مسئولین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود.



بنابر این گزارش، در این مراسم چهار تا پنج هزار نفر از دانشجویان مهدی‌یاور از دانشگاه‌های قم و استانهای هم‌جوار قم، مانند مرکزی البرز، تهران، قزوین، اصفهان حضور می‌یابند.



یادآوری می‌شود، مراسم تجمع دانشجویان مهدی‌یاور، بخش‌های متنوعی دارد که از جمله می‌توان به سخنرانی، مداحی، شاعرخوانی، حضور قاریان و شخصیت‌های کشوری اشاره کرد.

captcha